بافت فرسوده و بافت تاریخی قم ظرفیت مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران است

سپهر اقتصاد-معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم بافت فرسوده و بافت تاریخی را از بسترهای مناسب ورود سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: بسیاری از مناطق زائرپذیر و هسته مرکزی قم ظرفیت جذب سرمایه‌گذاران را دارد.


به گزارش شهرنیوز، مهرداد توکلی در حاشیه بازدید مدیران شهری از پروژه‌های در دست اجرای حوزه سرمایه‌گذاری، با اشاره به این بازدید اظهار داشت: وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم نسبت به گذشته روند رو به رشدی داشته و اتفاقات خوبی در آن رقم خورده است که حاصل تلاش‌های چندساله همکاران و مجموعه شهرداری قم است.

وی زمین، پروانه ساخت و تسهیلگری را آورده ارزشمند شهرداری در حوزه پروژه‌های سرمایه‌گذاری دانست و افزود: باید توجه بیشتری به این موضوعات شود و می‌توان ارزش بیشتری به خروجی پروژه‌ها و سهم شهرداری در این پروژه‌ها داد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: زمین و پروانه ساخت از مؤلفه‌های بوده که بیشترین سهم نقدینگی در ساخت‌وساز را بر عهده داشته و این ظرفیت‌های شهرداری سبب رفع دغدغه سرمایه‌گذاری، ایجاد توسعه و احداث ابنیه‌های زیبنده شهر می‌شود.

وی بافت فرسوده و بافت تاریخی را از بسترهای مناسب ورود سرمایه‌گذاران برشمرد و اضافه کرد: بسیاری از مناطق زائرپذیر و هسته مرکزی قم ظرفیت جذب سرمایه‌گذاران را دارد و می‌توان از این ظرفیت در توسعه نمای هسته مرکزی و مناطق مستعد و بافت فرسوده استفاده کرد.


مشارکت شهرداری قم در 20 پروژه سرمایه‌گذاری

مشارکت شهرداری قم در 20 پروژه سرمایه‌گذاری/ورود شهرداری قم در مولد سازی زمین‌های دستگاه‌های اجرایی

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: بسترهای لازم برای مشارکت با سرمایه‌گذاران در قالب‌های متفاوت فراهم‌شده و شهرداری قم در بیش از 20 پروژه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی مشارکت دارد.

به گزارش شهرنیوز، علی رمضانی در حاشیه بازدید مدیران شهری از پروژه‌های در دست اجرای حوزه سرمایه‌گذاری، با اشاره به این بازدید اظهار داشت:  بسترهای لازم برای مشارکت با سرمایه‌گذاران در قالب‌های متفاوت چون ساخت، واگذاری و اجاره در مجموعه مدیریت شهری قم فراهم‌شده و امیدواریم با تعریف مدل‌های جدیدی از مشارکت، بیشترین جذب سرمایه‌گذاران را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرداری قم در بیش از 20 پروژه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی با اعتباری بالغ‌بر 20 هزار میلیارد تومان به ارزش روز مشارکت دارد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم ایجاد مولد سازی در دستگاه‌های اجرایی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: اخیراً برخی از سازمان‌ها با واگذاری زمین برای مولد سازی و ایجاد ارزش‌افزوده با مجموعه شهرداری همکاری را آغاز کرده‌اند و طرح‌های مختلفی در این زمینه در دست اجراست.

وی با تأکید بر اینکه برای این مولدسازی‌ها به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم، مطرح کرد: در کنار آن زمین‌هایی نیز در سطح شهر برای توسعه مسکن‌سازی، احداث مجتمع‌های اقامتی، تجاری و گردشگری در شهر قم در دست اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد.

به گفته رمضانی، با اجرای بسیاری از این پروژه‌ها توسعه مسکن در شهر قم انجام می‌شود و شهرداری قم نقش مهمی در احداث واحدهای مختلف مسکونی در سطح شهر دارد.


آمادگی مدیریت شهری برای مشارکت با سرمایه‌گذاران

آمادگی مدیریت شهری برای مشارکت با سرمایه‌گذاران/توجه ویژه به سرمایه‌گذاری در تدوین بودجه 1403 شهرداری قم

رئیس شورای اسلامی شهر گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی مشارکت با سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری را دارد.

به گزارش شهرنیوز، محسن محرری در حاشیه بازدید مدیران شهری از پروژه‌های در دست اجرای حوزه سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: نزدیک شدن رویکرد درآمدی  شهرداری به پروژه‌های سرمایه‌گذاری و منابع پایدار از یکسو و از سوی دیگر تولید مسکن انبوه برای اقشار متوسط تأثیر مثبتی در شهر دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری آمادگی مشارکت با سرمایه‌گذاران را دارد، افزود: رویکرد شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری به طرف پروژه‌های سرمایه‌گذاری است و افزایش بودجه درآمدی و مشارکت در پروژه‌های سرمایه‌گذاری از اهداف مجموعه مدیریت شهری است و در بودجه 1403 توجه ویژه‌ای به حوزه سرمایه‌گذاری برای افزایش درآمدهای شهرداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر با تأکید بر اینکه شهرداری در بخش تجاری و مسکونی پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکت دارد، تصریح کرد: برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در مراحل پایانی است و در یکی از این پروژه‌ها تولید 212 واحد مسکونی با زیربنای 80 تا 100 مترمربع، در حال انجام است.

وی ادامه داد: بانک مسکن تسهیلات ویژه‌ای را در اختیار شهروندان قرار داده و شهرداری در تلاش است تا پروژه‌های سرمایه‌گذاری مسکن به‌زودی در اختیار مردم قرار بگیرد.

محرری با توجه قراردادن نقش شورای اسلامی شهر در پیگیری امورات سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر به‌عنوان سیاست‌گذار نقش ویژه‌ای در روان‌سازی فرایند جذب سرمایه‌گذار دارد و ما از دستگاه‌های خدماتی و مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری تقاضای همراهی و مشارکت برای افزایش انگیزه و جذب سرمایه‌گذاران در شهر داریم.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر