بخش مهمی از واردات قم برای تامین ماشین آلات مورد استفاده در صنایع است

سپهر اقتصاد - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش مهم و قابل توجهی از واردات قم در راستای تامین ماشین‌آلات و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی استان است که در حال حاضر نمونه مشابه داخلی ندارد.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: با توجه به این رویکرد، حجم قابل توجهی از واردات انجام شده به قم در راستای کمک به بهبود عملکرد واحدهای صنعتی استان و در نهایت ارتقا سطح تولید و اشتغال در این بخش مهم اقتصادی است.

وی افزود: نوسازی تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در واحدهای تولیدی استان همواره یکی از اولویت‌های مهم سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است و در همین راستا از بهره‌برداران واحدها که برای جایگزینی ماشین آلات خود اقدام کنند، حمایت می‌شود.

وی در ادامه به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش تجارت استان طی سالجاری پرداخت و گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه تعداد ۱۴ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و تعداد ۱۳ کارت بازرگانی در بخش تجاری صادر شده‌است و در مجموع تعداد کارت های بازرگانی استان ۹۷۰ فقره است.

ابدالی بیان داشت: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان در این مدت به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار و وزن ۱۰۷ هزار تُن و عمده کالاهای صادراتی نیز به ترتیب ارزش صادرات شامل کالاهایی همچون مواد پلاستیکی، محصولات لبنی، کفش و صندل، سیم مفتول آهن، الیاف پلی استر، سوخت‌ها و روغن های معدنی، سیم مفتول مس، محصولات شیمیایی، ماشین الات مکانیکی بوده‌است، همچنین عراق، پاکستان، امارات، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، سوریه، ارمنستان و قطر عمده کشورهای هدف صادراتی قم را تشکیل دادند.

وی در مورد واردات استان نیز ادامه داد: ارزش واردات قم نیز از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه ۱۹۰ میلیون دلار و به وزن ۳۵ هزار تُن و مهمترین کالاهای وارداتی استان شامل مواردی همچون ماشین‌ آلات و وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین آلات، الیاف سنتتیک، مواد پلاستیکی، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی، محصولات شیمیایی آلی، تسمه انتقال نیرو، وسایل نقلیه حمل و نقل زمینی و اجزا و قطعات مرتبط با آن بوده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر