برخورد با فروشندگانی که اقدام به حراج غیرقانونی و بدون مجوز می‌کنند

سپهر اقتصاد- مسئول بازرسی اداره کل صمت گفت: واحد‌های صنفی که اقدام به حراج غیرقانونی می‌کنند مورد رصد و پایش بازرسان قرار می‌گیرند و چنانچه مجوز اتحادیه زیربط را نداشته باشند پرونده‌ی آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محسن جعفری مسئول بازرسی اداره کل صمت گفت: این طرح که بعنوان طرح قرارگاه مدیریت و نظارت بر قیمت و توزیع کالا اجرا می‌شود؛ باهدف کنترل، نظارت و مدیریت بازار است.

وی افزود: واحد‌های صنفی که اقدام به حراج غیرقانونی می‌کنند مورد رصد و پایش بازرسان قرار می‌گیرند و چنانچه مجوز اتحادیه زیربط را نداشته باشند پرونده‌ی آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

محسن جعفری گفت: از ابتدای ماه جاری تاکنون حدود دو هزار و ششصد و هفتاد مورد بازرسی انجام شده است که چهارصد و یک پروند کشف تخلف صورت گرفته و به مراجع رسیدگی ارسال شده است.

مسئول بازرسی اداره کل صمت تصریح کرد: با افزایش تیم‌های بازرسی به بیش از ۵۰ تیم تا پایان فروردین اقدامات نظارتی تشدید خواهد شد.

وی از مردم خواست هرگونه شکایت از واحد‌های صنفی متخلف را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند و مطمعن باشند که در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد و از طریق همین سامانه نتایج آن به مردم ابلاغ می‌شود.

محسن جعفری از همه فعالان اقتصادی و کسبه هم خواست نسبت به رعایت قوانین مختلف صنفی از جمله درج قیمت صدور، فاکتور و رعایت سود‌های مصوب را در دستور کار خود قرار دهند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر