بررسی مشکلات طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های استان قم

سپهر اقتصاد-بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی استان با موضوع بررسی «طرح‌های نهضت ملی مسکن» در شهرستان‌ها و شهر‌های تابعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،  در این جلسه اعضای شورای اسلامی قنوات، سلفچگان، دستجرد، جعفریه، کهک و قاهان مشکلات خود را درباره نهضت ملی مسکن با مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کردند.

حسین زنجیرانی مدیر کل راه شهرسازی گفت: عمده مشکلات مطرح شده در جلسه تامین زمین در شهر‌های تابعه است که درجلسات شورای مسکن و شورای برنامه ریزی استان پیگیری شده و درحال نتیجه دادن است.

وی افزود: بیش از ده درصد طرح‌های نهضت ملی مسکن در طایقان، قنوات و پرنیان پیشرفت داشتند و در برخی شهر‌ها پیگیری‌ها در زمینه تامین زمین، زیرساخت‌ها، انتخاب پیمانکار و سند تفکیکی با تمام توان درحال پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های این استان گفت: طایقان، اسلام قنوات و پرنیان سه سایت مهمی است که در سطح شهرستان‌ها و شهرهای قم در حال آماده‌سازی است.

مهدی زنجیرانی فراهانی واحدهای مسکونی در سطح شهرستان‌های استان قم به‌صورت ویلایی و خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار احداث خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات واگذاری زمین در بخش سلفچگان قم، خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی قم پیگیری‌های خود جهت حل این معضل در سطح دستگاه‌های مرتبط را آغاز کرده تا روند احداث واحدهای مسکونی در بخش سلفچگان سرعت مطلوب‌تری بگیرد.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

وی، یادآور شد: واگذاری زمین به افراد واجد شرایط و بومی شهرستان‌ها بادقت بالاتری صورت خواهد گرفت.

زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه زمین طرح‌های نهضت ملی مسکن در قم تامین شده است، گفت: پیشرفت ساخت سایت های مسکن قم در مجموع بیش از ۱۰ درصد است.

ماشاالله سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم هم گفت: وعده دولت در زمینه‌ی جوانی جمعیت در سایت‌های طایقان، اسلام آباد قنوات و پرنیان برنامه ریزی شده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر