برگزاری نخستین مسابقات مهارتی ویژه سربازان وظیفه قم در ۱۵ رشته

سپهر اقتصاد-- فرمانده سپاه قم از برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان در ۱۵ رشته مهارتی و در ۴ مرحله شهرستانی، استانی، سازمانی و در سطح کل نیروهای مسلح خبر داد.


، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان قم خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با محوریت قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم و با مشارکت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعیت هلال احمر استان قم در ۱۵ رشته مهارتی بین کارکنان وظیفه ماهر سپاه استان قم برگزار می‌شود.

سردار موحد اظهار کرد: این مسابقات در ۱۵ رشته تیراندازی، امداد و نجات، دفاع شخصی (حفاظت فیزیکی)، آمادگی جسمانی، برنامه‌نویسی با زبان پایتون، تعمیرات خودروهای سبک، عکاسی دیجیتال، تعمیرات سخت‌افزار تلفن همراه، تعمیرات آبگرمکن دیواری و پکیج، تعمیرات برق خودرو، نصب درب و پنجره پروفیل آهنی، نصب و تعمیر کولرهای گازی دریچه‌ای و اسپلیت، آشپزی سنتی، نانوایی سنتی لواشی، پیرایشگری مردانه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه استان قم اذعان داشت: در این دوره از رقابت‌ها، تمامی کارکنان وظیفه ماهر پس از خود اظهاری در رشته‌های مشخص شده، ثبت نام و در مراحل شهرستانی و استانی، نفرات برتر توسط تیم خبرگی پس از اخذ آزمون کتبی و مصاحبه انتخاب می‌شوند و منتخبین به اردوی آماده‌سازی مسابقات سازمانی اعزام خواهند شد.

وی افزود: مسابقات مرحله سازمانی به صورت عملی و پروژه محور برگزار می‌شود که سه نفر برتر هر رشته مهارتی در هر یک از سازمان نیروهای مسلح مشخص شده و در نهایت تیم منتخب به اردوی مرحله کشوری اعزام می‌شوند.

سردار موحد بیان کرد: مسابقات کشوری در دهه مبارک فجر سال جاری بین تیم‌های سپاه، آجا، ودجا و فراجا برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن شناسایی افراد نخبه، تشکیل کمیته فنی، رعایت نظم و تمرین نفرات برگزیده در پژوهش‌های مسابقات ملی مهارت، خاطر نشان کرد: این دوره از مسابقات با هدف افزایش مهارت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، تلاش برای استانداردسازی آموزش‌ها، کارگاه‌ها و تجهیزات آموزشی، شناسایی و استعدادیابی و انتخاب ماهرترین افراد از بین کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و توانمندسازی این قشر از جامعه برای ورود به بازار کار برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) تصریح کرد: هدف از اجرای این مسابقات بهره‌گیری از مهارت‌های برتر در خدمت سربازی، ایجاد نشاط و افزایش جذابیت دوره خدمت سربازی، افزایش انگیزه و خلاقیت کارکنان وظیفه دارای ماهر، ترویج و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی در سپاه و نیروهای مسلح و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی استعدادها می‌باشد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر