بلاتکلیفی شهروندان در اخذ پروانه در بافت تاریخی قم

سپهر اقتصاد-مدیر منطقه یک شهرداری قم گفت: در سال جاری تعداد 6 عدد پروانه تجدید بنا در بافت صادرشده که این خود نشان‌دهنده عدم تمایل شهروندان و طولانی بودن فرآیندها در سازمان‌های متولی است.

به گزارش واحد خبر منطقه یک شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری آخرین اقدامات شهرداری منطقه یک در حوزه بافت تاریخی را تشریح کرد و اظهار داشت:176 هکتار ( 13 درصد ) از مساحت منطقه  را بافت تاریخی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه اقدامات مؤثری را در سال جاری در حوزه بافت تاریخی صورت داده است، ابراز کرد: از آن جمله می‌توان به بهسازی موزاییک فرش مسجد جامع و فرعی‌های اطراف تا محله پامنار و همچنین نورپردازی و رفع نقص نورپردازی بناهای تاریخی و پاک‌سازی و احیای کاروانسرای ملاحسین اشاره کرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قم با تأکید بر اینکه متأسفانه برنامه‌های اجرایی شهرسازی و آبادانی در حوزه بافت تاریخی منوط به سیاست‌ها در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شده است، تصریح کرد: این موضوع سبب بلاتکلیفی شهروندان در خصوص اخذ پروانه احداث بنا و یا تجدید بنا شده است .

وی اذعان کرد: در سال جاری تعداد 6 عدد پروانه تجدید بنا در بافت صادرشده که این خود نشان‌دهنده عدم تمایل شهروندان و طولانی بودن فرآیندها در سازمان‌های متولی است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر