تأمین گاز تهران و استان‌های شمال غرب با ذخائر گازی منطقه سراجه قم

چاه شماره ۱۲ منطقه علمیاتی سراجه قم برای تأمین گاز قم، تهران و استان‌های شمال غرب کشور وارد مدار شد.

سپهر اقتصاد-چاه شماره ۱۲ منطقه علمیاتی سراجه قم برای تأمین گاز قم، تهران و استان‌های شمال غرب کشور وارد مدار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، با افتتاح چاه شماره ۱۲ تعداد چاه‌های ذخیره سازی و باز تولید گاز منطقه ذخیره سازی گاز سراجه قم به ۹ چاه رسید.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مراسم افتتاح چاه شماره ۱۲ گفت: در حال حاضر ذخیره سازی و باز تولید گاز در کشور در دو منطقه گاز سراجه قم شوریچه خراسان رضوی انجام می‌شود که با افتتاح چاه شماره ۱۲ امسال زمستان سردی نخواهیم داشت.

حیدری میزان مصرف روزانه گاز مصرفی در بخش خانگی، صنعت و نیروگاه را ۸۰۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود:در حال حاضر بالاترین آمار ذخیره سازی گاز در ۱۲ سال گذشته در این دو منطقه را داریم و عدد ذخیره سازی به نزدیک به ۳ میلیارد متر مکعب در سال رسیده است.

عباس خزاعی، مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: چاه شماره ۱۲ با همت توان داخلی و بودجه جاری پس از ۱۲ سال خاموشی در مسیر تولید قرار گرفته است

وی افزود: میزان باز تولید گاز چاه شماره ۱۲ سه دهم میلیون متر مکعب در روز است که با افزایش سرما این عدد به ۶ دهم میلیون متر مکعب خواهد رسید.

مدیر تولید شرکت نفت مناطق مرکزی ایران فرایند ذخیره سازی گاز در منطقه گازی سراجه را در ۸ ماه گرم سال دانست و گفت: در ۴ ماه سرد سال نیز از ذخایر گازی این منطقه استفاده می‌شود.

خزاعی افزود: گاز این این منطقه مصرف گاز استان‌های قم، تهران و استان‌های شمال غرب را پشتیبانی می‌کند.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر