تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از صنایع غذایی در قم سه برابر شد

تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از صنایع غذایی در قم سه برابر شد

سپهر اقتصاد- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با اهتمام صورت گرفته برای راه‌اندازی واحدهای نیمه‌کاره و ورود آن‌ها به چرخه تولید محصولات، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از صنایع غذایی استان در نیمه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه‌برابر شد.



حسین طاهری فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در همین رابطه سال‌گذشته چهار پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان صادر شده بود که این میزان در سال‌جاری به ۱۲ مورد رسید که نشان دهنده توجه مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان به این حوزه است.

وی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان قم بر اساس پروانه‌های صادر شده فرصت اشتغال برای ۲۶۵ نفر به صورت مستقیم فراهم شده‌ که این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای صنایع تبدیلی و غذایی برای اشتغالزایی در بخش کشاورزی استان است.

وی ادامه داد: گسترش صنایع تبدیلی و غذایی در قم موجب بالا رفتن ارزش افزوده فعالیت‌های کشاورزی و همچنین کاهش هدر رفت محصولات تولید شده در این بخش است و به خاطر همین دلایل و مزایای متعدد دیگر،‌ ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت هرچه بیشتر بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی از اولویت‌های جذب سرمایه گذاران در استان است.

طاهری تاکید کرد: کارشناسان حوزه صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی قم قبل از صدور مجوز فعالیت در این بخش، طرح‌های ارائه شده از سوی متقاضیان را بر اساس استانداردهای تعیین شده بررسی کرده و راهنمایی‌های فنی لازم را برای هرچه بهتر شده این طرح‌ها به آنان ارائه می‌دهند. همچنین پس از اجرای طرح‌ها نیز کارشناسان این بخش با حضور مستمر در محل استقرار این واحدها بر نحوه فعالیت آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی افزود: توسعه ظرفیت تولید واحدهای موجود و نیز بازسازی و نوسازی واحدها در بخش صنایع تبدیلی و غذایی استان از دیگر اقدام‌های مورد توجه سازمان‌ جهاد کشاورزی قم در این حوزه مهم اقتصادی است که با مشارکت بهره‌برداران و پرداخت تسهیلات لازم به آنان انجام می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر