توان قم در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از سهمیه ابلاغی است

توان قم در طرح نهضت ملی مسکن بیشتر از سهمیه ابلاغی است

سپهر اقتصاد- استاندار قم با اشاره به روند احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ظرفیت و توان این استان در خانه‌دار کردن مردم بیشتر از سهمیه ابلاغی است و این آمادگی وجود دارد تا برای تمام متقاضیان واجد شرایط خانه احداث شود.

سیدمحمدتقی شاهچراغی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بیان داشت: ساخت خانه های آپارتمانی و آماده سازی اراضی خانه های یک طبقه حیات دار به صورت همزمان در این استان دنبال می شود.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت استان قم بنابر سهمیه های ابلاغی نسبت به احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی کرده و مشکل خاصی در تحقق این وعده مهم و امیدبخش برای مردم وجود نداشت.

استاندار قم با اشاره به روندآماده سازی اراضی سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان بعنوان یکی از مناطق درنظر گرفته شده برای احداث خانه های ویلایی، ابراز داشت: تهیه نقشه، انتخاب مشاور و استعلامات مورد نیاز این منطقه انجام گرفته و اقدامات اولیه نیز آغاز شده است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: معرفی متقاضیان نهضت ملی مسکن در مرحله نخست ویژه سایت طایقان نیز مشخص شده است، تامین زیرساخت های اولیه آغاز عملیات عمرانی مانند آب، برق و گاز سه مساله ای است که باید هر چه سریعتر در این سایت ۴۰۰ هکتاری تامین شود.

استاندار قم با تاکید بر اینکه مانعی برای احداث مسکن در استان قم وجود ندارد، ادامه داد: آماده سازی اراضی و تخصیص پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در دو شکل آپارتمانی قدم به قدم پیش می رود ولی باید سرعت این اقدامات بیشتر از وضعیت کنونی شود تا امید به خانه دار شدن مردم، زودتر تحقق عینی پیدا کند.

شاهچراغی با اشاره به اختصاص سایت های طایقان، اسلام آباد و قنوات برای احداث خانه های یک طبقه حیات دار، اضافه کرد: همچنین ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین نیز در شهر پرنیان به راه و شهرساز قم اختصاص یافته که از آن می توان به عنوان مازاد اراضی مورد نیاز جهت احداث مسکن یاد کرد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در صورتی که تامین منابع بانکی در کشور تعیین تکلیف شود، استان قم ظرفیت و آمادگی لازم برای ساخت مسکن حتی بیشتر از سهمیه های ابلاغی را دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر