توسعه ۷۰ کیلومتری شبکه گاز شهرک‌های صنعتی قم

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گفت: در یک سال گذشته بیش از ۷۰ کیلومتر به شبکه گازرسانی و ۴۰ کیلومتر به شبکه برق شهرک‌های صنعتی استان اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در نشستی به مناسبت ۲۱ مرداد روز ملی صنایع کوچک با اعلام این خبر گفت: تامین آب پایدار برای واحد‌های صنعتی از جمله اولویت‌های اساسی استان است و با همین هدف حجم ۳۰۰ لیتر پساب خریداری شده و تاکنون ۲۲ کیلومتر لوله گذاری برای انتقال این پساب به شهرک‌های صنعتی شکوهیه، محمود آباد و شهاب انجام شده است.

آقای ابراهیمی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان بنا دارد این پساب را به صورت ثانویه نیز تصفیه کند تا تمامی صنایع به جز صنایع غذایی و آرایشی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه احداث کامل تصفیه خانه ۳ سال زمان می‌برد افزود: در فاز نخست تصفیه ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه اجرا خواهد شد و این طرح با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان ظرف مدت ۳ سال به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه از واگذاری ۱۳۸ هکتار اراضی صنعتی به صنعتگران و تولیدکنندگان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۲۱ قرارداد واگذاری زمین تنها در شهرک صنعتی شکوهیه منعقد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد دو برابری داشته است.

ابراهیمی با اشاره به استقرار ۱۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان قم، قطع برق واحد‌ها را یکی از بزرگترین مشکلات صنعتگران استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شبکه انتقال در در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پاسخگوی نیاز‌ها می‌باشد، اما با توجه به رشد قابل توجه مصرف برق در کشور ما با کمبود تولید در این عرصه مواجه هستیم.

وی عارضه یابی واحد‌های صنعتی و تولیدی را یکی دیگر از فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی استان عنوان کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی به ۱۰۰ واحد، خدمات مشاوره‌ای و بازاریابی ارائه داده‌اند و با این کمک‌ها ما شاهد رشد ۵ تا ۱۰۰ درصدی در ۶۴ واحد تولیدی بوده‌ایم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر