تولیدکنندگان مصالح ساختمانی قم به کاهش مصرف گاز متعهدند

شرایط سال‌های گذشته به‌گونه‌ای رقم خورده است که با برودت هوا، کشورمان با خطر اُفت فشار شبکه گازرسانی مواجه می‌شود و به همین خاطر در روزها و هفته‌های آتی، مصرف بهینه گاز طبیعی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

سپهر اقتصاد-تولیدکنندگان مصالح ساختمانی قم در نشست مدیریت مصرف سوخت طی فصل سرد سال در شرکت گاز استان قم بر تعهد اعضای این اتحادیه در روشن نکردن کوره‌های جدید خود با استفاده از گاز طبیعی در زمان‌هایی که احتمال محدودیت در گازرسانی وجود دارد، تأکید کردند.

مرتضی خوش‌لهجه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم در نشست مدیریت مصرف سوخت طی فصل سرد سال که با حضور مدیران و روسای دستگاه‌های مرتبط و نمایندگان اصناف در سالن شهید سلیمانی شرکت گاز برگزار شد، با اشاره ناترازی جریان گاز طی فصل سرد سال، اظهار کرد: شرایط سال‌های گذشته به‌گونه‌ای رقم خورده است که با برودت هوا، کشورمان با خطر اُفت فشار شبکه گازرسانی مواجه می‌شود و به همین خاطر در روزها و هفته‌های آتی، مصرف بهینه گاز طبیعی از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با اشاره به خطرات افت فشار شبکه گاز طبیعی تصریح کرد: در چنین شرایطی گازرسانی به مناطقی که در انتهای شبکه گاز قرار دارند؛ در اولویت گازرسانی قرار می‌گیرند و شرکت ملی گاز ایران برای تحقق این هدف و به‌منظور جلوگیری از قطع جریان گاز در بخش خانگی، ناچار به محدودیت گازرسانی به واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به تجربه بحران ناترازی گاز طبیعی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: با توجه به این تجربه، شرکت گاز استان قم جلسات مقابله با بحران‌های احتمالی را از ابتدای سال 1402 آغاز و طی ماه‌های اخیر تدابیر ویژه‌ای را در این خصوص اتخاذ کرد.

وی افزایش گازرسانی به صنایع برای تولید بیشتر را از جمله اقدامات انجام شده طی هشت ماه نخست سال جاری عنوان کرد و در ادامه افزود: در این جلسات همچنین به صنایع و اصناف پیشنهاد شد تا با ذخیره‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های استفاده از سوخت مایع، تبعات ناترازی گاز طبیعی را به حداقل ممکن برسانند.

در ادامه هدایت‌نیا، رییس اتحادیه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استان قم بر عمل به تعهدات این اتحادیه در خصوص مدیریت مصرف گاز طبیعی در کوره‌های آجرپزی طی فصل سرد سال اشاره کرد و گفت: بر اساس تعهد اتحادیه تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، اعضای این اتحادیه متعهد شده‌اند تا با دریافت گاز بیشتر و افزایش تولید چند برابری آجر سنتی، گچ و آهک در ماه‌های گرم سال، مصرف گاز خود را طی ماه‌های سرد سال مدیریت کرده و از روشن کردن کوره‌های جدید خود با استفاده از گاز طبیعی در زمان‌هایی که احتمال محدودیت در گازرسانی وجود دارد، خودداری کنند.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر