تولید ظروف یکبار مصرف از مواد تجدیدپذیر در دستور کار صنعت قم است

سپهر اقتصاد-رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده و در راستای حفظ محیط زیست، تولید ظروف یکبار مصرف از مواد تجدیدپذیر در دستور کار تعدادی از واحدهای صنعتی فعال در استان قرار گرفته‌ و اکنون محصولات تولیدی این واحدها در بازار موجود است.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: این واحدهای صنعتی محصولات متنوع خود را با استفاده از مواد طبیعی همچون نشاسته تولید و برای مصرف مردم به بازار عرضه می‌کنند، همچنین شرکت‌های مورد نظر با تلاش خود توانسته‌اند در بازار ظروف یکبار مصرف، سهم قابل توجهی بدست آوردند.

وی افزود: مصرف ظروف یکبار مصرف در استان قم و در سطح کشور به دلیل برگزاری آیین های متعدد دینی و ملی در سطح کلان و همچنین تامین نیازهای روزانه خانواده‌ها در سطح خرد، رو به افزایش است و به همین دلیل تولید این محصولات با استفاده از موادی که پس از مصرف در طبیعت تجزیه شود، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: مطابق با سیاست‌های کلان دولت، عمق بخشی به فعالیت‌های صنعتی در قم از جمله راهبرد مورد نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است و در این راستا تلاش می‌کنیم محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی استان از جمله در حوزه تولید ظروف یکبار مصرف دارای استانداردهای کیفی مورد نظر باشد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر