جابه جایی ۶ میلیون مرسوله پستی در قم

سپهر اقتصاد-مدیرکل پست استان قم، گفت: در شش ماه ابتدای سال جاری حدود شش میلیون ترافیک کل مرسولات پستی استان بوده است که در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته خوشبختانه رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

ابوالفضل باقری‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شش ماه ابتدای سال جاری حدود شش میلیون ترافیک کل مرسولات پستی استان بوده است که در قیاس با مدت زمان مشابه سال گذشته خوشبختانه رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: رونق خرید و فروش‌های اینترنتی کتاب، دریافت گذرنامه و سایر خرید و فروش‌های اینترنتی سبب افزایش کارکردهای پست در سال‌های اخیر شده‌ است.

مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه بعد از تهران رتبه اول کشور را در حوزه مرسولات پستی کتاب از نمایشگاه کتاب داشتیم، افزود: ۱۴۱ هزار مرسوله کتاب از نمایشگاه دریافت و به اقصی نقاط کشور ارسال کردیم و حدود ۵۵ هزار مرسوله وارده کتاب به استان بوده است؛ در مجموع  ۲۰۰ هزار مرسوله کتاب داشتیم.

وی عنوان کرد: قبل از کرونا روزانه حدودا ۱۰ هزار مرسوله وارده و صادره در استان قم داشتیم، اما با شیوع کرونا و تغییر ذائقه مردم و افزایش خریدهای اینترنتی در برخی روزها ترافیک پستی استان به ۳۵ هزار مرسوله رسیده است.

باقری‌منش بیان کرد: تا سال گذشته در زمینه جذب اعتبارات در حوزه توسعه زیر ساخت‌ها و به ویژه هوشمندسازی موفق نبودیم، اما امسال اعتبارات برای توسعه سکوی استان توسط شرکت ملی پست تخصیص یافت.

مدیرکل پست استان قم با بیان اینکه در سال جاری در حوزه جذب اعتبارات ملی و استانی شرایط مطلوبی داریم ادامه داد: از مردادماه سال جاری توسعه سکو را آغاز و ۵۰۰ متر به بارانداز اضافه کردیم، همچنین تامین مالی در راستای توسعه اداره تجزیه و مبادلات از محل اعتبارات استانی انجام خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر