جذب ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در منطقه ویژه سلفچگان

سپهر اقتصاد-مدیر عامل منطقه ویژه سلفچگان از جذب ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در ۵ ماه امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم این میزان تا پایان سال به هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمود داودآبادی، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به طراحی الگو‌ها و مشوق‌های مختلف برای حمایت از سرمایه گذاران این منطقه، گفت: واگذاری رایگان زمین به شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تخفیف تا ۴۰ درصد در نرخ زمین به دیگر شرکت‌های واجد شرایط از جمله این مشوق‌های به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ شرکت دانش بنیان برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان درخواست اختصاص زمین داده اند، افزود: برای شرکت‌های دانش بنیان تا ۴۰۰ متر زمین به صورت رایگان اختصاص پیدا می‌کند و شرکت‌های دیگر هم در صورت اخذ مجوز‌های لازم می‌توانند از تسهیلات استقرار در این منطقه ویژه بهره‌مند شوند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۶ شرکت تولیدی و تجاری فعال هستند، گفت: این شرکت‌ها توانسته اند ۳ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۶ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم را ایجاد نمایند.

داودآبادی اضافه کرد: شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه ۲ هزار ۵۰۰ کالا و محصول در زمینه صنایع پالایشگاهی، قطعات خودرو، سیم، کابل، قطعات و لوازم الکترونیکی تولید می‌کنند.

وی افزود: در زمینه طرح‌های توسعه‌ای سرمایه گذاری‌های مناسبی در این منطقه صورت گرفته است که با بهره برداری از این قبیل طرح‌ها تا پایان سال زمینه اشتغال جدید برای هزار و ۵۰۰ نفر فراهم می‌شود.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر