رشد ۲۲ درصدی وصول مالیات در قم طی سه ماهه نخست امسال

وصول مالیات در این استان از ابتدای امسال تا پایان خردادماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۲ درصد رشد داشته است.

سپهر اقتصاد- مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: وصول مالیات در این استان از ابتدای امسال تا پایان خردادماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۲ درصد رشد داشته است.


حسین نیروبخش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ از حیث ادای تکلیفی سازمانی سال پر بار در اداره کل امور مالیاتی استان قم بود، بیان کرد:‌ این استان از نظر درصد رشد و درصد تحقق درآمدهای مالیاتی جزو استان های سرآمد در کشور بوده است.
وی ادامه داد: در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشد ۴۶۰ درصدی در وصول و عوارض ارزش افزوده که متعلق به شهر، شهرداری، شهرستان و مجموعه استان بوده است را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: وصول و تخصیص عوارض ارزش افزوده در قالب شهرستان ها، شهرها و دهیاری ها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نیز رشد ۴۶ درصدی داشته است.
نیروبخش گفت: اداره کل امور مالیاتی قم با بهره‌مندی از مشارکت حداکثری فعالان اقتصادی استان و تلاش کارکنان خود توانست در سال ۱۴۰۱ مبلغ تقریبی سه‌هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از درآمدهای مالیاتی را وصول نماید.
وی افزود: همچنین در سال ۱۴۰۱ مبلغ تقریبی یک‌هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که در مقایسه با سال قبل حدود ۳۳۵ درصد رشد را نشان می دهد.

فرهنگ سازی، به پرداخت های مالیاتی کمک شایانی کرده است
مدیرکل امور مالیاتی استان قم در ادامه گفت: فرهنگ سازی و ارتباط مستمر و موثر مجموعه شهرداری و اداره کل امور مالیاتی به تبیین جایگاه مالیات در استان و پرداخت مالیات ها از سوی مردم کمک شایانی کرده است.
وی تاکید کرد:‌ هدف گذاری های انجام شده در اداره کل امور مالیاتی استان قم بیش از این است زیرا به صورت ویژه باید به قم نگاه و برنامه ریزی کرد.
نیروبخش با اشاره به اینکه در سنوات گذشته فرارهای مالیاتی در روندهای اداری نیز وجود داشته است، گفت: اصلاح امور اداری و ساز و کار درآمدهای استان با تلاش فراوان همکاران این اداره کل افزایش پیدا کرده است و توانستیم وصول مالیات در استان را تسریع کرده که ثمره آن اختصاص سهم شهر از وصول مالیات ها است.
وی اضافه کرد:‌ آنچه اتفاق افتاده وظیفه ما در مقابل مردم است و باید بیش از این تلاش کنیم.
وی به تغییر نگاه دولتمردان و اعمال تحریم های ظالمانه و ضرورت خروج از اتکای کامل درآمد به فروش نفت اشاره و بیان کرد: موضوع پرداخت های مالیاتی باید با توجه به این موارد بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل امور مالیاتی قم با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص مالیات در جامعه اظهارداشت: تمامی مالیات های جمع آوری شده به خزانه دولت واریز و صرف اجرای طرح ها و ارائه خدمات می شود.
خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر