زیرساخت‌های شهر قنوات قم در ابعاد مختلف تقویت شد

سپهر اقتصاد- شهردار قنوات قم گفت: طی ۲ سال اخیر با اجرای طرح‌های متعدد در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و دیگر بخش‌های مورد توجه در مدیریت شهری، زیرساخت‌های شهر قنوات در راستای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به شهروندان تقویت شد و این مسیر همچنان با جدیت دنبال می‌شود.

محمد ابراهیم فرهادلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: شهر قنوات بهد از شهر قم دومین شهر پرجمعیت استان قم است که در سال‌های اخیر با رشد بیشتر جمعیت نیز رو به رو شده ‌است، چرا که علاوه بر گسترش جمعیت بومی شهر، تعداد قابل توجهی از مردم شهر قم نیز شهر قنوات را برای سکونت انتخاب کردند.

وی با تاکید بر این که در چنین شرایطی تقویت و گسترش زیرساخت‌ها در شهر قنوات مساله‌ای ضروری است، افزود: در همین رابطه مسئولان مدیریت شهری طی ۲ سال گذشته با استفاده از منابع داخلی و جذب منابع استانی، اقدام‌های متنوع و گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف به انجام رساندند.

وی ادامه داد: روند اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی که طی دوره اخیر در شهر قنوات آغاز شده همچنان رو به گسترش است و در آینده نزدیک شهروندان شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در این شهر خواهند بود که به طور حتم موجب خدمت‌رسانی بیشتر و بالا رفتن رضایت آنان از مدیریت شهری می‌شود.

فرهادلو گفت: در همین رابطه طی مدت یاد شده پروژه روکش بلوار ولیعصر (عج) حدفاصل محله بهارستان تا میدان شهید فهمیده به عنوان یکی از مهمترین و پرتردد ترین معابر شهر قنوات در ۵۸ هزار متر مربع و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی و استانی اجرا شد.

وی افزود: اجرای زیرسازی و آسفالت معابر شهری پروژه مهم دیگری بود که در این ۲ سال در سطح ۱۰۵ هزار متر مربع زیرسازی و ۱۱۰ هزار متر مربع آسفالت با اعتبار ۱۸۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی و استانی در شهر قنوات اجرا شد و نقش مهمی در بهبود بخشیدن به کیفیت ترددها در این شهر داشت.

شهردار: زیرساخت‌های شهر قنوات قم در ابعاد مختلف تقویت شد

وی ادامه داد: همچنین ۱۸ هزار و ۵۰۰ جدول بتنی برای جدول گذاری خیابان‌های سطح شهر قنوات خریداری و در همین رابطه ۱۰ هزار متر طول جدول گذاری انجام شد. خرید موزاییک فرش برای اجرا در پیاده‌روها از جمله اقدام‌های دیگری است که به میزان ۱۱ هزار متر مربع با اختصاص اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری قنوات در این شهر انجام شد.

شهردار قنوات گفت: در حوزه‌های فرهنگی نیز طرح‌های خوبی برای شهر قنوات لحاظ شده که از جمله آن احداث ساختمان برای استقرار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر است، قرار است این طرح در مساحت ۲۲۰ متر مربع و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری اجرا شود.

وی افزود: همچنین سالن ورزشی سلامت در سطح ۲۰۰ متر مربع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری در شهر قنوات احداث می‌شود. احداث سالن فرهنگی هاجر با مساحت ۱۸۰ متر مربع و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های مورد نظر شهرداری قنوات است.

شهردار: زیرساخت‌های شهر قنوات قم در ابعاد مختلف تقویت شد

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بوستان‌های موجود شهر قنوات، احداث بوستان جوان در مساحت ۸۵۰ متر مربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال نیز در شهر قنوات در حال انجام است که به طور حتم این اقدام‌ها نقش موثری در افزایش نشاط شهروندان خواهد داشت.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر