ساخت خانه ویلایی برای سه هزار و ۵۰۰ قمی در سایت طایقان

ساخت خانه ویلایی برای سه هزار و ۵۰۰ قمی در سایت طایقان

سپهر اقتصاد -استاندار قم با بیان اینکه احداث خانه‌های یک طبقه جزو رسالت‌های مهم قم در طرح نهضت ملی مسکن است، گفت: زیرساخت‌های اولیه سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان به سرعت تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در جلسه شورای تامین مسکن در محل سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان، بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی هیچ مانعی در تامین آب، برق و گاز و حل مشکلات مردم ندارند، مسئولان در آماده سازی سایت‌های مسکن خودشان را جای مستأجرانی بگذارند که توان پرداخت اجاره بها ندارند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه اصلی معابر سایت طایقان باید طی ۱۵ روز آینده نهایی شود، اضافه کرد: برای تسریع در آماده سازی و تسطیح این سایت در قدم اول باید آب کارگاهی در اسرع زمان تامین و منتقل شود.

استاندار قم با اشاره به برخی از مزایای خانه‌های یک طبقه حیاط دار، عنوان کرد: قم از نظر هویت دینی و مذهبی خود نیازمند طراحی سایت‌هایی مانند پرنیان، طایقان و اسلام آباد بود که در قالب طرح نهضت ملی مسکن، نهایی شده است.

استاندار قم با تاکید بر اینکه باید با ماشین آلات و تجهیزات کارگاهی بیشتری به آماده سازی طایقان پرداخته شود، گفت: بنیاد مسکن قم باید تهیه نقشه و واگذاری و تخصیص پروژه‌ها را با طی کردن روال قانونی در مدت کوتاهی تکمیل و نهایی کند.

شاهچراغی عنوان کرد: امیدآفرینی در بین مردم باید بصورت عینی و میدانی انجام بگیرد که یکی از مصادیق آن در شرایط کنونی آماده سازی و تحویل بموقع پروژه‌های ساخت مسکن است.

استاندار قم در پایان با بیان اینکه توجه دولت سیزدهم به خانه دار کردن مردم قابل مقایسه با سال‌های پیش نیست، تاکید کرد: تعداد پروانه‌های صادر شده در حوزه مسکن در ۲ سال گذشته قابل مقایسه با ۱۰ سال پیش از آن نیست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم نیز گفت: در مرحله اول برای سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن اراضی ۴۰۰ هکتاری طرح نهضت ملی مسکن طایقان خانه ویلایی ساخته می‌شود.

 داریوش بلدی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن طایقان طی روز‌های اخیر گفت: در اولین مرحله از اجرای این طرح، برای سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن که توسط اداره کل راه و شهرسازی به بنیاد مسکن معرفی شدند، خانه ویلایی ساخته می‌شود.

بلدی با بیان اینکه خانه‌های این طرح بصورت یک طبقه حیات دار با متراژ زمین متوسط ۱۶۰ متر مربع و حدود ۹۰ تا ۱۱۰ متر زیر بنا ساخته می‌شوند گفت: در مرحله دوم این طرح نیز حدود ۲ هزار خانه ویلایی ساخته خواهد شد.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم بعنوان مجری طرح نهضت ملی مسکن طایقان در حال تجهیر کارگاه می‌باشد و پیش بینی می‌شود طی یکسال اجرای عملیات ساخت این خانه‌ها تا مرحله سفت کاری و نمای ساختمان تمام شود.

در این جلسه ضمن بحث و بررسی درباره راهکاریهای تسریع در رفع موانع پیش روی این طرح درباره استعلام حرائم سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان و بررسی انتقال خطوط انرژی به اراضی این طرح نیز بحث و بررسی شد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر