سهم “هیچ” شهرداری قم از بودجه زیارتی کشور

سپهر اقتصاد-شهردار قم گفت: در حال حاضر سهم قم از بودجه زیارتی اختصاص‌یافته کشور به شهرهای مذهبی ۶۰ میلیارد تومان است، اما برای شهرداری سهمیه‌ای لحاظ نشده است.


به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای اسلامی شهر قم که به‌صورت رسمی و علنی برگزار شد با اشاره به اینکه شهر قم در تمام طول سال مناسبت‌هایی را با حضور وسیع زائران برگزار می‌کند اظهار داشت: از این نظر شهر قم را می‌توان با شهر مشهد مقایسه کرد که به‌طور دائم در حال برگزاری مراسم مذهبی است.

وی با بیان اینکه در بودجه کشور برای شهرهای زیارتی سهمی دیده‌شده است افزود: در حال حاضر سهم قم از این بودجه ۶۰ میلیارد تومان است، اما برای شهرداری سهمیه‌ای دیده نشده است.

شهردار قم تصریح کرد: با توجه به اینکه در بیشتر مناسبت‌ها شهرداری در میدان است قطعاً باید از این بودجه به شهرداری اختصاص داده شود که از اعضای شورای اسلامی شهر قم درخواست داریم این مسئله را مطالبه کنند.

وی با اشاره به پیگیری‌های متعددی که درباره پارکینگ شهید کاظمی در شهرداری قم انجام‌شده است ادامه داد: این پروژه به دلیل ورشکستگی سرمایه‌گذار به هیئت تسویه رفت و در آن اداره یک‌بار به بانک شهر و یک‌بار دیگر به بانک مسکن واگذار شد.

سقائیان نژاد به جلسه با هیئت‌مدیره بانک مسکن برای حل این موضوع اشاره کرد و گفت: این‌یک بحث جاری است که مدام در حال پیگیری هستیم.

وی درباره اجرای پروژه مسیر اتوبوس تندروی بلوار آیت‌الله بروجردی افزود: هر طرحی که در شهر انجام می‌شود اول در شورای شهر تصویب می‌شود و این پروژه هم با مصوبه شورای شهر اجرایی شده است.

شهردار قم گفت: برخی طرح‌های شهرداری قم مقطعی نیست و در آینده خودش را نشان می‌دهد که با توجه به جمعیت پردیسان این پروژه در آینده به محل تردد شهروندان تبدیل خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر