شرکت‌های لوازم خانگی در قم به توانایی تولید قطعات مورد نیاز خود دست یافتند

سپهر اقتصاد- رییس صنایع فلزی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: شرکت‌های صنعتی بزرگ فعال در حوزه لوازم خانگی در قم تنها مونتاژ کار قطعات وارداتی نیستند بلکه آن‌ها اکنون می‌توانند قطعات مورد نیاز محصولاتشان را تولید و تامین کنند.


رضا الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: عمق دادن به تولید داخلی به جد در دستور کار واحدهای صنعتی بزرگ تولید لوازم خانگی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قم است و این واحدها اکنون بیشترین سرمایه‌گذاری را در زمینه تولید قطعات مورد نیازشان انجام می‌دهند به نحوی که بدون واردات آن قطعات بتوانند محصول نهایی مورد نظر خود را تولید و برای رفع نیاز مردم به بازار عرضه کنند.

وی افزود: رشد کمی و کیفی محصولات تولید شده در واحدهای صنعتی لوازم خانگی قم طی سال‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده و این محصولات مورد استقبال خوب مردم نیز قرار گرفته‌است، حتی برخی از این محصولات با کسب استانداردهای لازم اکنون در بازارهای صادراتی و در رقابت با کالاهای مشابه فروش مناسبی دارند.

وی ادامه داد: روند تولید لوازم خانگی در استان قم بسیار شفاف است و همه اطلاعات این بخش از فرآیند تامین مواد اولیه گرفته تا مراحل تولید و همچنین عرضه محصول و رسیدن آن به دست مصرف کننده نهایی و فعال شدن ضمانت‌نامه در سامانه‌های مشخص شده از جمله سامانه جامع تجارت به ثبت می‌رسد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر