صنعت قم ظرفیت ممتازی برای تولید اسباب بازی دارد

بخش صنعت قم به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید اسباب بازی همچون وجود صنایع پلاستیک و قطعه‌سازی، درکنار توجه به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت ممتازی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید محصولات مرتبط با حوزه بازی و سرگرمی را دارد. 

سپهراتصاد-- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بخش صنعت این استان به دلیل برخورداری از زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید اسباب بازی همچون وجود صنایع پلاستیک و قطعه‌سازی، درکنار توجه به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت ممتازی برای حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت بخش خصوصی در زمینه تولید محصولات مرتبط با حوزه بازی و سرگرمی را دارد. 

اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: گسترش ظرفیت تولید محصولات در حوزه اسباب بازی و وسایل سرگرمی مورد نیاز کودکان و نوجوانان با درنظر گرفتن ارزش‌های ایرانی و اسلامی، از مهمترین راهبردهای مورد توجه اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت قم برای جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت‌های اقتصادی در بخش صنعت استان است.

وی افزود: در حال حاضر نیز چند واحد تولید کننده اسباب بازی در قم مشغول فعالیت هستند اما ما به دنبال افزایش این تعداد و پاسخ‌گویی به نیاز جامعه در حوزه تولید این گونه محصولات هستیم آن هم با توجه به رویکردهای فرهنگی و تربیتی تا اسباب‌بازی‌های تولید شده در قم علاوه بر سرگرمی در زمینه رشد فکری کودکان و نوجوانان نیز موثر باشد.

وی ادامه داد: همچنین سرمایه‌گذاری درحوزه صنعت اسباب بازی و ارائه محصولات متنوع در این زمینه به بازار، علاوه بر کمک به بخش تولید داخلی و افزایش فرصت‌های شغلی موجب جلوگیری از خروج حجم زیادی ارز از کشور می‌شود که به طور معمول برای واردات این نوع کالا هزینه می‌شود.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر