ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری قم ۹۹.۵ درصد است

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری این استان ۹۹.۵ درصد و در مناطق روستایی ۹۹.۳ درصد است.


مرتضی خوش لهجه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان قم در گفت و گو با خبرنگاران این رسانه اظهار داشت: شمار مشترکان گاز طبیعی در قم طی یک سال گذشته با رشد ۲.۵ درصدی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجموع مشترکان گاز طبیعی استان قم در تمامی بخش ها، حدود ۴۵۵ هزار و ۲۴۷ مشترک است.

وی از واگذاری ۵۰ انشعاب رایگان به افراد واجد شرایط و خانواده‌های محروم در سال جاری و تا پایان آذرماه خبر داد و افزود: در سال گذشته نزدیک به ۱۹ میلیارد ریال کمک هزینه لوله‌کشی داخل منزل مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط شرکت گاز استان قم پرداخت شده است.

خوش لهجه هم چنین از گاز رسانی به ۱۳۰ واحد تولیدی و کشاورزی در استان قم طی مدت مذکور خبر داد و افزود: با افزوده شدن این تعداد مشترک، مجموع شمار واحدهای تولیدی و صنعتی بهره مند از گاز طبیعی در استان قم به چهار هزار و ۵۰۸ مشترک رسید.

وی از افزایش سه درصدی گاز تحویلی به جایگاههای CNG استان طی سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تعداد کل این جایگاه ها را ۴۲ جایگاه در سطح استان قم ذکر کرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم همچنین از افزایش سه درصدی گاز رسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی قم طی مدت مذکور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

خوش‌لهجه با بیان اینکه بهینه‌سازی، کم‌مصرف کردن نیست بلکه درست مصرف کردن است، عنوان کرد: از مردم استان قم تقاضا می‌شود با توجه به نکات مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی نظیر استفاده از وسایل گرمایشی با درجه‌بندی A و B در حفظ نعمت خدادادی گاز برای آیندگان سهیم باشند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر