قرارداد مشارکت ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن ملی قم با بانک‌ها بسته شد

سپهر اقتصاد-سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم از انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت(ترهین) ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن از مجموع ۲۷ هزار واحد در حال ساخت در مجموعه ۵۶۰ هکتاری با بانک‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حسین زنجیرانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم با اعلام خبر ترهین (قرارداد مشارکت در ساخت با بانک‌ها) ۱۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قم گفت: برخی بانک‌های دولتی از جمله مسکن، ملت، صادرات، تجارت و ملی موفق به ترهین مسکن در پروژه‌های ۵۶۰ هکتاری و طایقان شده اند.

وی افزود: ترهین تعداد دیگری از واحد‌های درحال ساخت این نهضت، به بانک‌های سپه، توسعه و تعاون ارجاع شده و درحال پیگیری برای تحقق آن هستیم.

به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی قم، اصطلاح ترهین به انعقاد قرارداد مشارکت بانک‌ها با سازنده پروژه و قرار گرفتن سند ملک در رهن بانک گفته می‌شود و بانک‌ها پس از قبول ترهین، متعهد به پرداخت تسهیلات به پیمانکاران می‌شوند.

زنجیرانی فراهانی همچنین با اشاره به زمان تحویل واحد‌های مسکونی سایت ۲۷ هکتاری پردیسان گفت: پیمانکار موظف است در صورتی که آورده متقاضیان به میزان پیشرفت فیزیکی پروژه باشد، ظرف مدت یک سال و نیم آینده تعدادی از این واحد‌ها را تحویل متقاضیان دهد.

عملیات ساخت پروژه ۲۷ هکتاری نهضت ملی مسکن در پردیسان قم از خرداد سال قبل آغاز شد، اما اکنون روند اجرای آن متوقف شده است.

رسیدگی دقیق و سریع به مشکل مسکن ایثارگران و همچنین ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر دیگر موضوعی بود که در این جلسه مطرح شد.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران قم، از میان ۱۲ هزار متقاضی مسکن ایثارگران، ۶ هزار نفر دارای اولویت هستند.

سیدمحمد آقامیری، استاندار در این جلسه، رسیدن به رتبه اول کشور در ساخت مسکن را اولویت اصلی استان بیان کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند با استفاده از ظرفیت‌ها، توان و نیروی خود در کوتاه‌ترین زمان، موانع پیش روی ساخت مسکن برای متقاضیان را بردارند و جهاد مسکن سازی را محقق کنند.

استاندار بازدید سرزده از دستگاه‌ها و نظارت بر فعالیتشان را همچنان اولویت خود در قم دانست و گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های خدمت رسان وظیفه دارند برنامه ریزی مدونی برای خدمت به مردم و پاسخگویی به آن‌ها داشته باشند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر