قم سال گذشته بیشترین میزان صرفه جویی گاز طبیعی را در سطح کشورداشت

سپهر اقتصاد-مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: سال گذشته بیشترین میزان صرفه جویی گاز طبیعی در استان قم رخ داد که این امر با بهره گیری از ظرفیت رسانه محقق شد.


به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی خوش لهجه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه‌ای میراث سرد اظهار داشت: در موضوعات فرهنگی باید بر روی نسل نوجوان و جوان سرمایه گذاری کرد، تا در آینده شاهد نتایج مطلوبی در سطح جامعه باشیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم گفت: خبرنگاری شغل خطیری است و رسانه‌ها جایگاه ممتازی در راستای پیشبرد اهداف و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف بر امر فرهنگ سازی تاکید دارند گفت: در سال گذشته با موضوع ناترازی گاز طبیعی در کشور مواجه بودیم که البته این موضوع به همه حوزه انرژی باز می‌گردد و قرار نیست بخش گاز فقط پاسخگو باشد و در این راستا فرهنگ سازی موضوع مهمی است که باید دنبال شود.

وی بیان داشت: با توجه به این معضل در سال گذشته در کوتاه مدت، امر فرهنگ سازی استفاده بهینه انرژی با بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها مؤثر واقع شد.

وی عنوان داشت: استان‌های مختلفی که بعضاً در حوزه انرژی مشکل خاصی ندارند در حوزه جشنواره‌های رسانه‌ای کار کردند و ما در استان قم این اقدام را از سال گذشته شروع کردیم که البته این نقطه آغازین بود و امیدواریم نتایج خوبی را در آینده به همراه داشته است.

وی ابراز داشت: شرکت گاز استان قم در عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی اقدامات خوبی را دنبال می‌کند و در سالهای اخیر رتبه‌های خوب استانی و ملی در راستای بهره گیری از ابزارهای رسانه‌ای کسب کرده است.

مدیر عامل شرکت گاز قم افزود: هم اکنون یک میلیارد متر مکعب در کشور گاز تولید می‌شود و سبد گاز طبیعی به ۷۰ درصد رسیده است.

وی ابراز داشت: هم اکنون سی و چند میلیون مصرف کننده در بخش گاز داریم که قبل از انقلاب چند هزار نفر هم نبود و قبل از انقلاب فقط یک نیروگاه از گاز استفاده می‌شد و امروز همه نیروگاه‌ها گاز سوز هستند.

خوش لهجه تاکید کرد: نیازمند عزم ملی در فرهنگ سازی مصرف بهینه انرژی هستیم و در این زمینه همه دستگاه‌های مرتبط با حوزه انرژی و حتی دستگاه‌های فرهنگی باید به عرصه فرهنگ سازی ورود کنند.

وی ابراز داشت: در برخی از کشورهای با همین فرهنگ سازی از اوایل دوران کودکی، جامعه را با مصرف بهینه انرژی آگاه می‌کنند و این امر در نهایت موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود که در این بخش در کشور ضعف‌هایی داریم.

خوش لهجه با بیان اینکه سال گذشته بر اساس آمار رسمی ۴۰ هزار نفر بیشتر از قبل افراد در کشورهای غربی بر اثر سرما جان خود را از دست دادند افزود: موضوع صرفه جویی بسیار مهم است و در صورت انجام این کار از سوی همه ایرانیان شاهد کاهش افت فشار گاز در فصل سرما به خصوص در مناطق مرزی نخواهیم بود.

مدیر عامل شرکت گاز استان قم ابراز داشت: سال گذشته بیشترین میزان صرفه جویی گاز طبیعی در استان قم رخ داد که این امر با بهره گیری از ظرفیت رسانه محقق شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر