قم سرآمد بودجه عمرانی شهرداری‌های کشور

سپهر اقتصاد-معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه بودجه سال آینده شهرداری قم به حدود 14 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، گفت: از این مبلغ بودجه حدود 18 درصد برای هزینه‌های جاری و 82 درصد برای فعالیت‌های عمرانی است.

به گزارش شهرنیوز، عباس حلوایی‌زاده در دیدار صمیمی شهردار قم با خیرین منتخب استان که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری قم بالغ‌بر 9 هزار و 800 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده این بودجه به حدود 14 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، مطرح کرد: از این مبلغ بودجه حدود 18 درصد برای هزینه‌های جاری و 82 درصد برای فعالیت‌های عمرانی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم پروژه‌های عمرانی که در دستور کار قرار داشته را مدنظر قرارداد و افزود: یکی از وظایف اصلی شهرداری قم در پروژه‌های عمرانی تقاطع‌ها هستند که در اسناد بالادستی نیز به آن تأکید شده است.

وی اضافه کرد: تقاطع میدان نماز، تقاطع شهدای روحانیت، ساختمان شورای اسلامی شهر قم، تکمیل و تجهیز ساختمان منطقه 8 شهرداری قم، احداث بوستان خضر نبی(ع)، فاز 2 بوستان کوثر، احداث ساختمان آشیانه آتش‌نشانی مادر، ساماندهی میدان مطهری و ... ازجمله پروژه‌هایی است که تکمیل‌شده است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه تقاطع‌های بسیاری در طول سال‌های اخیر تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: در ماه‌های آینده شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ادامه تونل غدیر و فاز 5 عماریاسر نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه کرد این پروژه در سال جاری بالغ‌بر 235 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: قرارداد مسیرهای دسترسی این تونل نیز منعقدشده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه تقاطع فردوسی با خیابان صدوق حدود 53 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح بلوار سردار سلیمانی و نیک‌اندیش با پیشرفت 28 درصدی در حال تکمیل است.

وی با تأکید بر اینکه یکی از وظایف شهرداری تکمیل و احداث پارکینگ‌های طبقاتی است، یادآور شد: پارکینگ طبقاتی بنفشه در خیابان آذر با 200 دستگاه ظرفیت و پارکینگ همسطح چهل اختران ازجمله پروژه‌های پارکینگی در شهر قم است.

حلوایی‌زاده با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در شهر قم در حال انجام است، ابراز کرد: ازجمله پروژه‌هایی که در دستور کار قرارداد می‌توان به تکمیل فرهنگ‌سرای شهریار، ایستگاه فرماندهی آتش‌نشانی مادر، مجتمع آب‌درمانی در کنار مجموعه شهرداری قم و ... اشاره کرد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر