متراژ خانه‌های یک‌طبقه نهضت ملی مسکن در قم ۱۶۰ متر مربع است

سپهر اقتصاد- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به آماده‌سازی اراضی احداث خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: متراژ متوسط این خانه ها ۱۶۰ متر مربع است که ۱۰۰ مترمربع آن به بنای ساختمان اختصاص‌یافته است.

داریوش بلدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه احداث خانه‌های ویلایی در کنار آپارتمانی به‌صورت هم‌زمان در قالب نهضت ملی مسکن در قم دنبال می‌شود، بیان داشت: خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار در نقاط جمعیتی جدید که در نزدیکی شهر قم پیش‌بینی‌شده، در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به ظرفیت سایت طایقان برای احداث پنج هزار واحد یک‌طبقه حیاط‌دار، ادامه داد: در فاز نخست این سایت برای ۳ هزار نفر و در فاز دوم برای ۲ هزار متقاضی خانه احداث خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان که به‌عنوان اولین نقطه جمعیتی جدید برای خانه‌های یک‌طبقه در حال آماده‌سازی است به‌خاطر توپوگرافی خاص آن می‌تواند به شهری دلپذیر برای متقاضیان تبدیل شود، گفت: ازآنجایی‌که این سایت یک نقطه جدید جمعیتی است تمام نیازهای آموزشی، فرهنگی، خدماتی و دسترسی‌های مختلف در آن دیده شده و در طراحی آن رفع معضلات و مشکلات مسکن ملی در شهر پردیسان موردتوجه بوده است.

بلدی با اشاره به انتخاب مشاور و تجهیز کارگاه سایت ۴۰۰ هکتاری طایقان، اظهار داشت: اقدام های عمرانی و فاز اجرایی این سایت به‌خاطر پیش‌بینی‌های لازم در تامین زیرساخت‌ها، طبق زمان‌بندی انجام شده در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: در حال حاضر طراحی خیابان‌های اصلی و محل احداث خانه‌ها نهایی شده است؛ در طراحی این سایت دست‌کاری خاصی به پستی‌وبلندی منطقه برای حفظ اقلیم و توپوگرافی جذاب آن، صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند پس از آغاز فاز اجرایی پروژه‌ها، در ظرف زمانی کمتر از یک سال و نیم خانه‌های ویلایی را تحویل متقاضیان بدهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه آورده بموقع متقاضیان نقش مهمی در تحویل واحدها در پیش‌بینی‌های انجام شده را دارد، گفت: در طرح خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار امکان تحویل‌خانه‌ها به مردم در مرحله سفت‌کاری نیز وجود دارد؛ ولی تعهد بنیاد مسکن قم برای تکمیل کامل واحدها و تحویل آن به مردم است.

بلدی همچنین با اشاره به پیوست‌های فرهنگی و مذهبی سایت طایقان، عنوان کرد: در این سایت ۴۰۰ هکتاری حدود ۱۱ مسجد احداث خواهد شد و مساجد، محور تشکیل محلات مختلف این شهر جدید خواهند بود، همچنین عرض معابر نیز در هیچ‌کدام از خیابان‌ها کمتر از ۱۶ متر پیش‌بینی‌نشده است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر