معاون وزیر اقتصاد از سه واحد تولیدی در قم بازدید کرد

سپهر اقتصاد - معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، روز چهارشنبه با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه قم از سه واحد تولیدی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌ سید علی روحانی در نخستین برنامه خود در شهرک صنعتی شکوهیه استان قم ضمن بازدید از شرکت مهندسی برازش صنعت و سازمند صنعت در جریان تولید این دو شرکت قرار گرفت.

شرکت مهندسی برازش صنعت و سازمند صنعت در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده و برای ۷۰۰ نفر اشتغالزایی کرده‌، این شرکت حدود ۲۰۰ نوع محصول در زمینه قطعات تزیینی، الکترونیکی و موتوری خودرو تولید می‌کند که فروش سالانه آن رقمی حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

شرکت صنعتی سامان پویش تامین، تولیدکننده تجهیزات فروشگاهی، انبار و لجستیک، دومین واحد تولیدی بود که توسط معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی مورد بازدید قرار گرفت.

این شرکت در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده و برای ۳۶۰ نفر اشتغالزایی انجام داده‌است.

سومین واحد تولیدی مورد بازدید معاون وزیر امور اقتصادی و داریی ، شرکت عطرین نخ قم وابسته به گروه صنعتی گلریز قم بود که انواع نخ‌های پلی استر تابنده در آن تولید می شود، این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۴ تاسیس شده و برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی انجام داده‌،ظرفیت تولید سالانه آن، حدود پنج هزار تن و فروش سالانه آن نیز در حدود ۶۰۰ ملیارد تومان است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در حاشیه بازدید از این سه واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شکوهیه قم از شهرک‌های صنعتی فعال کشور است و وضعیت تولید و رشد آن بسیار امیدوارکننده می‌باشد.

روحانی گفت: تلاش می‌شود شرکت‌های صنعتی با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ بتوانند بخشی از نیاز مالی خود را تامین کنند.

وی ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ از مهرماه امسال آغاز شد و حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال است و ۲ برابر این رقم نیز بانک‌ها پرداخت می‌کنند و پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار میلیارد ریال امسال تزریق شود.

معاون وزیر اقتصاد از سه واحد تولیدی در قم بازدید کرد
خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر