مقابله با قاچاق در قم بسیار شدت یافته‌است

سپهر اقتصاد- معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: فعالیت‌های مرتبط با مقابله با قاچاق در این استان بسیار تشدید شده به نحوی که تعداد پرونده‌های در این خصوص طی تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۶ درصد رشد داشته‌است.

سیاوش فولادی وندا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در تیر‎ماه امسال، یک‌هزار و ۸۶ مورد بازرسی به‌منظور جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق انجام دادند که از این تعداد بازرسی ۱۴ مورد آن‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده‌های تشکیل شده برای رسیدگی در اختیار تعزیرات حکومتی استان قرار گرفته‌است، افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسی صورت گرفته در مجموع ارزش ریالی کشفیات ۲۲ میلیارد و ۱۱۳ میلیون ریال بود.

وی همچنین تاکید کرد: آمار بازرسی‌‎‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد و تعداد پرونده‌‎‌ها نیز ۳۶۶ درصد افزایش داشته‌است.

فولادی وندا گفت: در این راستا ۲۷۷ هزار و ۹۸۴ مورد کالای قاچاق کشف شد که بیشتر آنها شامل دخانیات، مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، تلفن همراه، پوشاک و نیز تعهدات ارزی ایفا نشده‌بود.

وی افزود: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۱۵۹ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۳۶ گشت مشترک نیز با سایر دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

وی ادامه داد: اکثر گشت‌های مشترک با بازرسان دستگاه‌هایی همچون تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه‌های مرتبط و اطلاعات سپاه و بسیج استان بوده‌است.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر