هدف‌گذاری رسیدن به شهر هوشمند در شهرسازی تا 1404

سپهر اقتصاد-معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه امید داریم تا سال 1404، بحث شهر هوشمند را محقق کنیم، گفت: در این طرح تلاش داریم مراجعه حضوری مردم را با هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری کاهش دهیم.

به گزارش شهرنیوز، مجید متین‌فر در دیدار شهردار قم با هنرمندان قم که در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: بیش‌ترین دلیل مراجعه مردم به شهرداری برای اخذ پروانه‌های ساختمانی و مجوز ساخت‌وساز است.

وی با اشاره به اینکه امید داریم تا سال 1404، بحث شهر هوشمند را محقق کنیم، مطرح کرد: در این طرح تلاش داریم مراجعه حضوری مردم را با هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری کاهش دهیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر قسمتی از فعالیت‌ها به‌صورت هوشمند ارائه می‌شود، عنوان کرد: همچنین کاهش زمان صدور پروانه نیز مأموریت دیگری است که به شهرداری‌ها موکول شده است.

وی با تأکید بر اینکه بخشی از زمان صدور پروانه ساختمانی برای نظام‌مهندسی و تهیه نقشه‌ها است، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با افزایش همکاری و تعامل این زمان را نیز کاهش دهیم.

متین‌فر با بیان اینکه مطالعات جامعی در خصوص کاهش ترافیک شهر صورت گرفته است، تصریح کرد: تلاش داریم بیش‌ترین استفاده را از ظرفیت‌های ملی داشته باشیم و مردم طی دو سال آینده به‌خوبی می‌توانند این موضوع را متوجه شوند.

وی با اشاره به اینکه در هسته مرکزی شهر بی‌نظمی‌های بسیاری را شاهد بودیم، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت‌های ملی و تفاهم خوبی که در سطح استان شکل گرفت، شاهد اتفاقات و اقدامات بسیاری در هسته مرکزی شهر بودیم.

معاون شهردار قم با بیان اینکه تملک 132 مغازه اطراف قبرستان نو در حال انجام است، ابراز کرد: پروژه‌های متعددی ازجمله فاز 5 عمار یاسر، چهل اختران و دروازه‌ ری نیز در حال پیگیری و انجام هستند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر