هفت هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال سهام در تالار بورس قم معامله شد

سپهر اقتصاد- مدیر بورس استان قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ارزش کل معاملات در تالار بورس استان، ۱۴ هزار و ۴۲ میلیارد ریال و ارزش معاملات سهام هفت هزار و ۶۱۴ میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین مروجی در نشست خبری مدیران تابعه وزارت اقتصاد در استان قم، افزود: ارزش معاملات صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله نیز ۶ هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال بود.

وی گفت: ۵۴ درصد معاملات مربوط به خریداران و ۴۶ درصد مربوط به فروشندگان و تعداد شرکت های فعال کارگزاری در بورس استان قم، ۳۵ مورد است.

وی با بیان این که ارزش کل معاملات بورس استان قم در سال ۱۴۰۱، رقم ۴۱ هزار میلیارد تومان بود گفت: ارزش این معاملات در سال ۱۴۰۰، رقم ۳۱ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود که در این زمیه با رشد ۲۵ درصدی مواجه هستیم.

مروجی همچنین به راه اندازی طرح حمایت از سرمایه گذاران با عنوان سهام یار اشاره کرد و افزود: این طرح که از آبان ماه سال گذشته راه اندازی شده، سرمایه گذاران در بورس می توانند از آن استفاده کنند که در بحث اعتماد، افزایش میزان سرمایه گذاری و حضور بیشتر افراد در بورس موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: انتظار داریم حمایت های دولت از سرمایه گذاری و فعالان بازار سرمایه استمرار داشته باشد و در بحث پذیرش شرکت های جدید، پنج شرکت را شناسایی کرده ایم که بعد از بررسی مدارک و شرایط، فرایند ورود آنها به تالار بورس استان قم رقم می خورد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان قم نیز در این نشست خبری گفت: از ۲۶ بانک فعال در استان قم، ۱۶ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند که از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه منابع آنها ۶۸۸ هزار میلیارد تومان بود که ۵۷۸ هزار میلیارد تومان مصارف داشتند.

سید رسول میرخلفی ادامه داد: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری، جهش ملی مسکن، خود اشتغالی و قرض الحسنه که از ابتدای امسال تا پایان تیرماه توسط کمیسیون بانک های استان پرداخت شده تعداد ۵۶ هزار و ۹۳۲ مورد به ارزش ۱۲۹ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: کل این تسهیلات در سال گذشته، ۲۲۷ هزار و ۱۷۴ مورد به ارزش ۳۶۲ هزار و ۴۷۶ میلیارد ریال بود.

میرخلفی همچنین به پرداخت ارز اربعین در استان قم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۴۷۲ مورد توسط بانک ملی، هفت هزار و ۵۰۰ مورد توسط پست بانک، دو هزار مورد با همراهی بانک صادرات، ۸۲۰ مورد توسط بانک سپه و ۴۰۰ مورد با همراهی بانک تجارت، ارز اربعین به مردم استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که سقف پرداختی ارز اربعین در استان قم به سه برابر افزایش یافته است گفت: شعب بانک های منتخب که ارز اربعین را پرداخت می کنند تا ساعت ۱۸ فعال بوده و در خدمت زائران هستند.

مدیرکل بیمه ایران استان قم نیز با اشاره به فعالیت ۲۴ شرکت بیمه ای در استان قم افزود: در سال گذشته، ۱۸ هزار میلیارد ریال حق بیمه توسط این شرکت ها در استان قم دریافت که ۱۴ هزار میلیارد خسارت پرداخت شد.

اقدام صابری ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال حق بیمه توسط بیمه ایران استان قم دریافت و مبلغ سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت پرداخت شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲۰ نمایندگی بیمه ایران در سطح استان قم گفت: پرداخت خسارت تا مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به صورت آنلاین در بیمه ایران راه اندازی شده است که این طرح نیز به زودی در استان قم راه اندازی خواهد شد

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر