پاداش ۵ میلیون تومانی در انتظار مشترکان خوش مصرف گاز

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: به مشترکان خوش مصرف در قم، تا پنج میلیون ریال پاداش اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مرتضی خوش لهجه، مدیرعامل شرکت گاز استان قم در نشست خبری از در نظر گرفتن پاداش ۱۳ تا ۵۰۰ هزار تومانی برای مشترکانی که بتوانند از فردا شانزدهم آذر تا ۱۵ اسفند بین ۱۰ تا ۳۵ درصد نسبت به مصرف مدت مشابه سال قبل خود را صرفه‌جویی نمایند خبر داد و افزود: این مبلغ، از بهای گاز مشترکان در طول سال کسر می‌شود.

وی از قیمت آزاد گاز برای مشترکان خیلی پرمصرف خبر داد و گفت: برای این مشترکان، بهای هر متر مکعب گاز بین ۵ یا ۶ هزار تومان محسوب می‌شود و یک مورد قبض ۵۰ میلیون تومانی هم در استان داشته ایم که به تذکر‌ها بی توجه بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان، ۷۵ درصد از هم استانی‌ها را جزء مشترکان خوب و در پله‌های اول تا سوم دانست و افزود: کمتر از ۲ درصد مشترکان خیلی پر مصرف و ۲۳ درصد هم در پلکان پر مصرف هستند.

وی همچنین از ارائه خدمات رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه و بهزیستی خبر داد و گفت: امسال ۱۹ میلیارد ریال تعرفه برای مشترکان پله اول تا سوم این دو نهاد، رایگان ارائه شده است.

خوش لهجه دستکاری لوله کشی‌های خانگی و لوله کشی‌های غیر اصولی را از مهم‌ترین عوامل حوادث و بالا رفتن مصرف گاز برشمرد و گفت: تبیین و ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف، راه اصلی عبور از مشکل کمبود گاز است که در صورت بی‌توجهی، نسل آینده جامعه با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه مصرف یک سوم گاز طبیعی استان در بخش خانگی است ضمن تشکر از تلاش‌های اصحاب رسانه در اطلاع رسانی به مردم برای کاهش مصرف گاز گفت: زمستان سال قبل با همکاری رسانه ها، شاهد صرفه‌جویی ۵ درصدی در مصرف گاز طبیعی، از سوی مشترکان خانگی بودیم به طوری که ۷۵ درصد از هم استانی‌ها مصرف خوبی داشتند.

خوش لهجه با اشاره به ۴۶۰ هزار مشترک گاز، قم را جزء رتبه‌های اول صرفه‌جویی در کشور دانست و گفت: ۹۹ و نیم درصد جمعیت شهری و ۹۹ و سه دهم درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

وی طول خطوط شبکه گازرسانی در استان قم را ۴ هزار و ۵۷۸ کیلومتر بیان کرد و افزود: بازرسی از تاسیسات و خطوط گازرسانی به صورت مستمر صورت می‌گیرد به طوریکه سال قبل، هزار مورد نشتی گاز خطوط زیر زمین، روی زمین و علمک‌ها بررسی و رفع شد.

خوش لهجه از کاهش رکورد ۸ دقیقه‌ای حضور تیم امدادی در حوادث گاز در سال قبل به ۷ دقیقه در سال جاری خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه نشتی یا حادثه‌ای مراتب را به سامانه ۱۹۴ اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر