هر نسخه دارویی بیماران دیابتی 630 هزار تومان هزینه دارد

سپهر اقتصاد- دکتر سید مهدی محصل مدیر درمان استان قم اظهار داشت:بیش از 124 هزار نسخه بیماران دیابتی در یازده ماهه نخست امسال بررسی شد که به طور میانگین هزینه هر نسخه دارویی بیماران دیابتی بالغ بر 630 هزار تومان می باشد.


به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی تامین اجتماعی استان قم، دکتر سید مهدی محصل مدیر درمان استان قم اظهار داشت : بر اساس گزارش نسخ بررسی شده در بخش مراکز طرف قرارداد تعداد 124 هزار نسخه دارویی بیماران دیابتی بیماران تحت پوشش بررسی و برای هر نسخه دارویی مبلغی بالغ بر 630 هزار تومان حمایت بیمه ای انجام شده است.

مدیر درمان استان قم در ادامه گفت: از تعداد دو میلیون و 500 هزار نسخه دارویی بررسی شده در دفتر اسناد پزشکی مدیریت درمان استان قم ،5 درصد نسخ مربوط به بیماران دیابتی است که با توسعه فرهنگ پیشگیری و مراقبت های پیش از ابتلاء به دیابت، می توان هزینه های بیماران را کاهش داد.

دکتر محصل گفت: مدیریت درمان استان قم با راه اندازی کلینیک های دیابت در مراکز تابعه در قم علاوه بر شناسایی بیماران نسبت به آموزش بیماران نیز اقدامات لازم را انجام می دهند .

لازم به ذکر است بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی برای پیشگیری از ابتلاء به بیماری دیابت می توانند به کلینیک های دیابت مراکز تابعه مدیریت درمان استان قم از جمله بیمارستان امام رضا علیه السلام، پلی کلینیک بوعلی ، پلی کلینیک 22 بهمن و پلی کلینیک دکتر غرضی مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است اداره بیماری های مزمن و سالمندی مدیریت درمان استان قم نیز علاوه بر مدیریت کلینیک های دیابت ، اقدام به راه اندازی کانال آموزشی و اطلاع رسانی در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/dtaminqom

با عنوان پیک سلامت نیز به ادرس ذیل نموده است که بیمه شدگان می توانند با عضویت در این کانال اطلاعات مفیدی را تحت نظر متخصصان دیابت دریافت نمایند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر