یک‌هزار و ۶۱۷ پروانه کسب در بخش اصناف قم صادر شد

سپهر اقتصاد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا مهرماه،یک‌هزار و ۶۱۷ پروانه کسب در بخش اصناف این استان صادر شد که فرصت اشتغال برای بیش‌از چهار هزار نفر را فراهم کرد.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: در همین رابطه طی مدت یاد شده ۶۴۷ مورد پروانه کسب در بخش واحدهای تولیدی و خدمات فنی و همچنین ۹۷۰ پروانه کسب نیز برای فعالیت در بخش واحدهای توزیعی و خدماتی صادر شد.

وی همچنین با ارائه آماری از وضعیت فعالیت اصناف در قم، افزود: به طور کلی ۴۱ هزار و ۶۶۰ پروانه کسب در بخش اصناف استان قم فعال است که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۶۳ مورد مرتبط با واحدهای تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار و ۹۹۷ مورد برای واحدهای توزیعی و خدماتی است.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که با نظارت اداره‌کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم صورت می‌گیرد، برگزاری کمیسیون قیمت‌گذاری کالاها و خدمات است که در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا مهرماه، قیمت گذاری ۱۰ قلم کالا در قم با حضور نمایندگان اصناف براساس شاخص‌های مورد نظر صورت گرفت.

ابدالی گفت: همچنین به‌منظور حمایت از فعالان بخش اصناف استان، طی مدت یاد شده تسهیلات بانکی متنوعی به این بخش تخصیص یافته‌است که در همین رابطه تنها در قالب اعتبارات رونق تولید مبلغ ۲۵۱ میلیارد ریال تسهیلات به اصناف متقاضی پرداخت گردید که موجب تثبیت اشتغال ۶۳ نفر و افزایش فرصت شغلی برای ۶۰ نفر شد.

وی تاکید کرد: اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت و اتاق اصناف قم از همه ظرفیت‌های در اختیار خود برای تامین کالاها و خدمات مورد نیاز مردم ساکن استان و زائرانی که از مناطق دیگر به قم سفر می‌کنند، استفاده می‌کنند و در این راستا همکاری خوبی با یکدیگر دارند.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر