۱۰۸ میلیارد تومان اموال تملیکی در قم به فروش رفت

سپهر اقتصاد- مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی قم گفت: از ابتدای امسال تا ۲۴ مردادماه ۳۶۴ پرونده اموال تملیکی به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان در این استان به فروش رفته‌است.


حسین اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: فروش اموال تملیکی استان قم در این مدت در مقایسه با سال قبل بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته‌است.

وی ادامه داد: همچنین ۲۷۸ پرونده متروکه و ۱۳۰ پرونده ضبطی از منطقه ویژه سلفچگان و گمرک قم، تحویل اداره کل اموال تملیکی استان شده و در حال تعیین تکلیف نهایی است.

وی با اشاره به تعیین تکلیف پرونده‌های متروکه، گفت: در مدت مذکور ، در مجموع ۵۸۷ پرونده به ارزش حدود ۲۸ میلیارد ریال تعیین تکلیف شده و به‌زودی ۱۶ پرونده مزایده نیز برگزار می‌شود.

اصغری بیان داشت: در راستای تعیین تکلیف کالاهای متروکه مجوزهای لازم برای امحاء ۸ تن مواد شیمیایی در منطقه سلفچگان قم بعد از ۱۶ سال بلاتکلیفی اخذ شده‌است.

وی گفت: تمامی پرونده‌های قاچاق تا سال ۹۹ تعیین تکلیف شده و هیچ کالایی تا قبل از این سال بلاتکلیف نیست.

اصغری به نحوه شرکت در مزایده‌های سازمان اموال تملیکی اشاره و تصریح کرد: در سامانه بر خط حراج خرده‌فروشی هر خانوار که به اقلام توزیع شده احتیاج داشته باشند می‌تواند درآن شرکت کرده و کالاهای موردنظر خود را خریداری کند.

وی گفت: در راستای ایجاد فضای رقابتی سالم و شفاف برای عموم مردم، از ابتدای تیرماه امسال اداره کل اموال تملیکی قم حراج به‌صورت تکی و خرده‌فروشی جهت استفاده مصرف‌کننده با کمترین قیمت انجام داده و برای استفاده مردم استان به‌صورت مستمر در خبرگزاری‌ها و درگاه‌های رسمی اطلاع‌رسانی، بارگذاری می‌شود.

وی عنوان کرد: به‌رغم تمام کارشکنی‌ها، انتقال دو دستگاه گریدر فوق سنگین ۴ محوره به ارزش سیف حدود ۳۰ میلیارد تومان به انبار تملیکی استان قم در مزایده آتی که به زودی فراخوان آن اعلام می‌شود، منتقل شده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر