۱۱۹ کیلومتر شبکه‌ گذاری گاز طبیعی در استان قم انجام شد

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت گاز استان قم از اجرای ۱۱۹ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی در این استان از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: ۶۴ کیلومتر از این میزان شامل شبکه‌گذاری شهری و ۵۵ کیلومتر روستایی است.


مرتضی خوش لهجه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: طول خطوط گاز استان قم اکنون چهار هزار و ۵۲۹ کیلومتر است که از این مقدار در حدود یک هزار و ۲۳۳ کیلومتر متعلق به مناطق روستایی استان و سه هزار و ۲۹۶ کیلومتر نیز طول خطوط لوله‌گذاری در قم و سایر نقاط شهری استان است.

وی همچنین از جذب هشت هزار و ۲۹۹ مشترک گاز طبیعی در استان قم از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه خبر داد و افزود: از این تعداد، ۶ هزار و ۹۹۸ مشترک متعلق به مناطق شهری و یک‌هزار و ۳۰۱ مشترک نیز متعلق به مناطق روستایی است.

وی از نصب یک‌هزار و ۸۰۴ علمک گاز طی مدت مذکور در استان خبر داد و گفت: با افزوده شده این تعداد ، مجموع شمار علمک‌های استان به ۱۸۵ هزار و ۲۳۰ عدد رسیده‌است.

وی توزیع هفت هزار جلد دفتر تحریر و نقاشی در میان دانش آموزان قمی را از اقدام‌های فرهنگی انجام شده شرکت گاز قم در سالجاری برای مدارس عنوان کرد.

خوش لهجه همچنین از پاسخگویی به ۵۱ هزار و ۷۱ تماس توسط واحد امداد ۱۹۴ شرکت گاز استان قم در سالجاری تا پایان آذر خبر داد و افزود: از این تعداد تماس ۱۷ هزار و ۹۳۲ مورد منجر به اعزام گروه های امداد و حوادث شده است و ۳۴۶ تماس شهروندان نیز اعزام فوری گروه های امداد و حوادث را در پی داشته است.

وی میانگین زمان حضور گروه های امداد و حوادث شرکت گاز استان قم در عملیات های فوری را ۶ دقیقه و ۴۶ ثانیه ذکر کرد.

وی از افزایش سه درصدی گازرسانی به صنایع در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ علیرغم محدودیت‌های تحمیلی ذکر کرد و گفت: همچنین در سالجاری رشد ۶۱ درصدی آموزش در شرکت گاز استان قم را شاهد بوده‌ایم.

وی به نشتیابی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از شبکه گازرسانی در استان قم طی سالجاری اشاره کرد و گفت: در این بررسی‌ها ۱۴ هزار و ۲۸۵ مورد نشت هوایی و ۸۵۹ مورد نشت زمینی شناسایی و رفع شده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر