۱۴ دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان قم ارتقا یافت

سپهر اقتصاد-رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: طرح ارتقا کمی و کیفی ۱۸ دوربین ثبت تخلف جاده ای، از سال گذشته در استان آغاز، و تاکنون ۱۴ دوربین کیفی‌سازی شده اند


به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی از استان قم، حمید سالاری رئیس مرکز مدیریت راههای این اداره کل از ارتقا کمی و کیفی ۱۴ دوربین ثبت تخلف درسطح راههای استان قم خبر داد.

وی افزود: از مجموع ۱۴ دوربین ثبت تخلف که نسبت به ارتقا کمی و کیفی آنها اقدام شده است ۴ دستگاه در آزادراه قم- تهران،۲ دستگاه در محور قم- کاشان، ۳ دستگاه در بزرگراه قم- سلفچگان و مابقی دردیگر محورهای استان قرار دارند.

سالاری در ادامه اظهار کرد: طرح ارتقا کمی و کیفی ۱۸ دستگاه دوربین ثبت تخلف مستقر در سطح راههای استان قم از سال گذشته آغاز و تاکنون ۱۴ دستگاه آن، ارتقا کمی و کیفی یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۷۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان قم فعال است که در سال‌جاری به دنبال ارتقای کمی و کیفی آنها هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم با اشاره به اینکه دوربین های جدید، از قابلیت های فنی مناسبی برخوردارند، گفت:‌ ۴ دوربین جدید ثبت تخلف نیز، تا پایان سال جاری، در محورهای شریانی و پرتردد استان قم نصب و جایگزین دوربین‌های قدیمی خواهند شد.

سالاری همچنین گفت: علاوه بر این، امسال ۲ دوربین در محور قم- تفرش نیز نصب و راه اندازی شده و تلاش داریم در صورت تامین اعتبار، در محور لنگرود -کهک نیز ۲ دوربین ثبت تخلف نصب و راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۶ دوربین نظارت تصویری در محورهای مواصلاتی استان قم فعال است،‌ گفت: در این راستا نیز تلاش داریم که تا پایان سال جاری نسبت به ارتقا کیفی  ۱۵ دوربین جدید با قابلیت دید در شب و زوم بالا را جایگزین دوربین‌های نظارت تصویری قدیمی کنیم.

سالاری افزود: درحال حاضر در آزاد راه قم گرمسار نیز ۲ دوربین نظارتی با کیفیت بالا فعال است.

وی با بیان اینکه دوربین‌های ثبت تخلف جاده ای، سرعت غیر مجاز خودروها را ثبت می‌کنند، اظهار کرد:‌ دوربین‌های نظارتی نیز ترافیک لحظه‌ای و وضعیت جوی را ثبت و گزارش می کنند.

سالاری یادآور شد: دوربین های ثبت تخلف از قابلیت رصد سرعت متوسط خودروها در فاصله بین دو دوربین برخوردار بوده و امکان دور زدن آنها وجود ندارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر