۳۵درصد کاغذ کشور در قم مصرف می‌شود

سپهر اقتصاد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: ۳۵ درصد کاغذ کشور درامور چاپ و نشر در این استان مصرف می‌شود و قم اولین استانی است که شهرک چاپ و نشر دارد.

امیر علی عموزاده درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قم یک‌هزار و ۵۵۰ ناشر و ۵۶۰ چاپخانه دارد و بیش از ۱۰۰ نفر از ممیزان رسمی کتاب در این استان حضور دارند.

وی با بیان این که قم بعد از تهران در رتبه دوم چاپ و نشر کشور قرار دارد ابراز داشت: وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از امور چاپ و نشر را انجام می‌دهد ولی ما در قم شهرستانی نداریم لذا همه بار کار چاپ و نشر استان بر دوش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی بیان کرد: انتظاراتی که از قم درحوزه چاپ و نشر و دیگر امور فرهنگی و هنری وجود دارد بسیار زیاد است و می‌طلبد وزارت‌خانه نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

عموزاده با اشاره به فعالیت ۵۰۹ رسانه مجوزدار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم بیان کرد: این تعداد رسانه برای استانی که تا ۲ سال پیش تک شهرستان بوده‌ بسیار بالا است و نشان از ظرفیت بالای رسانه‌ای استان دارد.

وی ابراز داشت: ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد و نزدیک به ۶۰۰ موسسه در این زمینه  در استان فعالیت دارند.

وی از فعالیت بیش از ۱۰۰ آموزشگاه فرهنگی هنری در این استان خبر داد و گفت: این آموزشگاه‌ها فعالیت خوبی در تربیت اصحاب فرهنگ و هنر دارند.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر