۳۶ کارت بازرگانی در قم صادر شد

سپهر اقتصاد-- رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم با اشاره به رونق فعالیت‌های تجاری در استان، گفت:‌ از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه هفت کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۲۹ کارت بازرگانی در بخش تجاری در قم صادر شده‌است.

اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در این ارتباط بیان داشت: در مجموع ۵۳۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۴۲۹ فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری در قم فعال است و طی چهارماه سپری شده از سال‌جاری نیز هیچ کارت بازرگانی در قم ابطال نشده‌است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صادرات استان، افزود: میزان صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات استان‌ قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه به ارزش ۹۱.۵ میلیون دلار و وزن ۸۳ هزار تُن بوده است.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی به ترتیب ارزش صادرات شامل مواد پلاستیکی، محصولات لبنی، کفش و صندل، سیم مفتول آهن، الیاف پلی استر، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، سیم مفتول مس، محصولات شیمیایی، ماشین آلات مکانیکی بوده‌است.

ابدالی گفت: عمده کشورهای هدف صادراتی استان در این مدت نیز به ترتیب ارزش صادرات شامل عراق، پاکستان، امارات، افغانستان، ترکیه، روسیه، ازبکستان، سوریه، ارمنستان و ترکمنستان بوده‌است.

وی در خصوص وضعیت واردات استان نیز بیان داشت: میزان واردات انجام شده به گمرکات قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه به ارزش ۱۴۲ میلیون دلار و وزن ۲۷ هزار تُن بود که بیشترین حجم آن را ماشین آلات و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی و همچنین وسایل مکانیکی مورد استفاده در اجرای طرح‌های عمرانی تشکیل داده‌است.

وی ادامه داد: برگزاری پنج جلسه پایش تجارت خارجی، برگزاری چهار جلسه برگزای نمایشگاه خدمات کسب و کار، حضور هیات تجاری و فرهنگی از کشور ماداگاسکار، برگزاری ۲ جلسه میز توسعه صادرات به کشور روسیه و انجام کلیه ثبت سفارشات واردات استان از جمله مواردی است که در در چهارماه نخست امسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دنبال شده‌است

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر