۶۶۵ میلیون دلار صادرات از قم انجام شد

سپهر اقتصاد- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حجم صادرات این استان طی دو سال گذشته به ۶۶۵ میلیون دلار رسید که این رقم نشان دهنده اهتمام دولت سیزدهم به توسعه تجاری خارجی است.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این موضوع بیان داشت: افزایش حجم صادرات یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم است و در همین ارتباط از زمان آغاز به‌کار دولت سیزدهم تاکنون ۱۶ نمایشگاه بین‌المللی در زمینه‌های مختلف با رویکرد جذب مشتریان خارجی در این استان برگزار شده‌است.

وی افزود: از طرف دیگر طی سال‌های اخیر،‌ جذب صنایعی که کالای تولید شده در آن قابلیت صادرات بالایی داشته باشد، از سیاست‌های مهم صنعتی استان به‌شمار می‌آید و از سرمایه‌گذارانی که در این حوزه وارد شوند حمایت‌های لازم در بخش‌های مختلف از جمله تخصیص زمین برای استقرار واحد تولیدی به‌عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: توسعه صادرات علاوه بر ارزآوری به معنای افزایش حجم تولید و افزایش فرصت‌های شغلی در بخش صنعت استان است و به همین منظور تلاش می‌کنیم با همکاری‌ سایر دستگاه‌های متولی در این زمینه، شرایط صادرات محصولات تولید شده در قم را به بازارهای جهانی تسهیل کنیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر