۷۲ پرونده قاچاق به ارزش ۱۰۸ میلیارد ریال در قم تشکیل شد

سپهر اقتصاد-معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بازرسان این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه پنج هزار ۱۳۱ مورد بازرسی در راستای جلوگیری از تخلف عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در سطح استان داشته‌اند که از این تعداد بازرسی، ۷۲ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف، به ارزش ۱۰۸میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال شده‌است.

سیاوش فولادی وندا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این مطلب با اشاره به این که طرح‌های نظارتی مقابله با قاچاق طی سالجاری در استان قم تشدید شده‌است، افزود: تمامی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در این مدت برای رسیدگی سریع قانونی، در اختیار تعزیرات حکومتی استان قرار گرفته‌است.

وی بیان داشت: در همین رابطه آمار بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد و تعداد پرونده‌های تشکیل شده‌ نیز ۵۱ درصد افزایش داشته‌است که این موضوع نیز نشان از جدیت بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای مقابله با قاچاق در قم دارد.

وی ادامه داد: در این راستا، کالاهایی نظیر دخانیات، مواد غذایی، سوخت، روغن موتور، لاستیک، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، نهاده دامی، کاغذ، کالاهای الکترونیکی، تعهدات ارزی ایفا نشده و تلفن همراه کشف و ضبط گردیده‌است.

فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان این سازمان تعداد ۷۹۵ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحدهای خرده فروش داده و ۱۷۳ گشت مشترک با سایر دستگاه‌‎‌های نظارتی استان برگزار نموده‌‎اند.

وی بیان داشت: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با دستگاه‌‎هایی از قبیل تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، سازمان جهاد کشاورزی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و اطلاعات سپاه استان بوده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر