۷۵ درصد مشترکان گاز قم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند

سپهر اقتصاد-مدیرعامل شرکت گاز قم‌ با بیان اینکه ۴۶۰ هزار مشترک گاز در بخش‌های مختلف در این استان وجود دارد، گفت: ۷۵ درصد از مشترکان گاز قم الگوی مصرف را رعایت می‌کنند.

مرتضی خوش‌لهجه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، مشترکان بد مصرف را دراین استان تنها ۲ درصد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه گاز در سبد انرژی استان قم سهم بیش از ۷۰ درصدی دارد، گفت: در صورت ناترازی و قطعی شبکه گاز، بازگشت شبکه به حالت عادی و متصل شدن مشترکان به شبکه بخاطر ضرورت بررسی میدانی جریان گاز، یک هفته زمان به طول می کشد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی و همراهی شرکت توزیع فرآورده های نفتی استان، ظرفیت لازم برای استفاده صنایع از سوخت دوم در فصل سرد سال فراهم شده‌است.

خوش لهجه با بیان اینکه قم به دلیل قرارگیری در مرکز کشور نقش مهمی در حفظ تراز گازی در استان‌های مرزی دارد، یادآور شد: در صورتی که فقط یک بخاری اضافی در شهرهای مرکزی خاموش گردد، امکان استفاده از ۱۰ بخاری در نقاط مرزی فراهم می‌شود.

وی با بیان هم اینک بیش از ۹۹ درصد از شهرها و روستاهای قم از گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: در سطح استان چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال گاز اجرا شده‌است.

وی با بیان اینکه هر سال ۲ مرتبه خطوط انتقال از نظر نشت یابی پایش می‌شود، بیان داشت: سال گذشته ۲ هزار مورد نشت گاز زمینی و هوایی شناسایی و تعمیر شده‌است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر