۸۴ واحد صنعتی در قم ایجاد شد

سپهر اقتصاد- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ۸۴ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف تولیدی با سرمایه گذاری ۳۵ هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۷۵ نفر در این استان ایجاد شد.


اکبر ابدالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: تلاش می‌کنیم توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان قم مطابق اولویت‌های تعیین شده باشد و در همین ارتباط، سرمایه‌گذارانی که طرح‌های آنان در حوزه صنایع پاک، فناور و دانش‌بنیان، کم‌آب‌بر و صادرات محور باشد، در اولویت قرار می‌گیرند.

وی افزود: صنعت قم طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی می‌کند و سهم قابل توجهی از فعالیت‌های اقتصادی استان به آن اختصاص یافته است، اکنون وضعیت تولید و اشتغال صنعتی در قم به نحوی است که تعداد قابل توجهی از واحدها به نیروی کار جدید نیاز دارند و شرایط خوبی برای اشتغالزایی در این بخش فراهم شده‌است.

وی ادامه داد: صنعت قم امروز علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی است که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر