تلاش دولت برای ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی املاک

سپهر اقتصاد-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: فعالیت دولت در حوزه مسکن با دو رویکرد تامین مسکن تحت عنوان نهضت ملی مسکن و ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، ابراهیم معتمدی در آئین دیدار چهره‌به‌چهره مردم با مسئولین که به مناسبت هفته دولت در مساجد سطح شهر برگزار می‌شود، اظهار کرد: در هفته دولت در استان قم 404 پروژه با اعتباری حدود 8 هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در موضوعات مختلف ازجمله زیرساختی، عمرانی، بهداشتی، آب، برق، گاز، کشاورزی و ... هستند، مطرح کرد: به عنوان نخستین پروژه هفته دولت با حضور وزیر دادگستری ایستگاه پمپاژ گاز شهرک شکوهیه و محمودآباد به بهره‌برداری رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: چنین پروژه همزمان با 22 بهمن در محدوده نیزار نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که در تامین گاز محدوده پردیسان بسیار موثر خواهد بود.

معتمدی با اشاره به اینکه باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال آینده بسیاری از مشکلات مردم منطقه ۲ شهرداری رفع خواهد شد، تصریح کرد: بودجه این منطقه حدود 300 میلیارد تومان است که بخش عمده آن به پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در استان قم پروژه‌های مختلفی دنبال می‌شود، یادآور شد: ازجمله اصلی‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به حوزه مسکن، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، بافت فرسوده و ... اشاره کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه بخشی از منطقه ۲ در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، بیان کرد: در سطح شهر قم برای بافت فرسوده پروژه‌هایی ازجمله مدرسه، فضای سبز، زیرساخت، گلوگاه و ... درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بخشی از دکل‌های فشار قوی نیز در منطقه دو قرار دارد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مبنی بر جابجایی این دکل‌ها، این اتفاق از مهرماه وارد عملیات اجرایی خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی املاک است، اظهار داشت: در استان قم سه هزار و 300 بنگاه معاملاتی داریم که 96 درصد آن‌ها در شهر قم فعالیت می‌کنند که از این تعداد تنها هزار و 700 مورد، پروانه فعالیت دارند و مابقی غیرقانونی هستند.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ای در وزارت راه ایجاد شده تا مستاجران در آن سامانه درخواست خود را ثبت کنند و مشکل واسطه‌گری حذف شود، مطرح کرد: بازدیدهای دوره‌ای و مستمر از بنگاه‌های املاک درحال انجام است و طی هفته گذشته 15 بنگاه املاک پلمب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم در حوزه مسکن است، عنوان کرد: در استان قم 148 هزار نفر در سامانه مسکن ثبت نام داشته‌اند که 79 هزار نفر آن‌ها تائید شدند.

وی با اشاره به اینکه برای تمامی این افراد زمین تامین شده و احداث مسکن به صورت ویلایی و آپارتمانی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: در نظرداریم تا تاریخ 22 بهمن تمام پلاک‌های مسکن‌های ویلایی را مشخص کرده و واگذاری‌ها انجام شود.

معتمدی اضافه کرد: فعالیت دولت در حوزه مسکن با دو رویکرد تامین مسکن تحت عنوان نهضت ملی مسکن و ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی در دستورکار قرار دارد. 

وی با بیان اینکه عرصه مسکن به مدت 10 سال بدون هیچ جهش و تولیدی بوده است، تصریح کرد: این اتفاق در سایر موضوعات ازجمله صنعت برق نیز وجود داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه در استان قم دو سال است که قطعی برق خانگی برنامه‌ریزی شده نداشته‌ایم، یادآور شد: کم‌تر از 8 ماه، پست 400 در محدوده جاده اراک احداث شد که اگر احداث نمی‌شد برنامه خاموشی‌ها ادامه‌دار می‌شد.

وی افزود: طی روال معمول احداث این پست حدود 6 سال زمان نیاز داشت و اعتباری حدود 800 میلیارد تومان برای آن نیاز بود.

معتمدی با بیان اینکه آب شرب استان قم از سد کوچری تامین می‌شود، اظهار داشت: در حوزه آب نیز نسبت به سال‌های گذشته کیفیت آب شرب استان قم بسیار ارتقا پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: شهرداری و شورای شهر نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم دارند و اقدامات خوبی در این مناطق انجام داده‌اند و مسیر خدمت و رقابت در خدمت ادامه خواهد داشت. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه پیگیری روحانیون مساجد و گروه‌های مردمی در حل مسائل و مشکلات مردم بسیار موثر است، مطرح کرد: در حوزه مسائل اجتماعی با مشکلاتی مواجه هستیم که باید ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج پای کار بیاید.

وی با بیان اینکه در شهر قم چیزی به عنوان بی‌حجابی نداریم، عنوان کرد: در این راستا مجموعه‌های مختلفی ازجمله نیروی انتظامی، قرارگاه 19 دی، فعالین فرهنگی و اجتماعی و خانواده‌ها فعالیت دارند.

معتمدی با اشاره به اینکه برای ازبین بردن فرهنگ مردم ایران دشمن تمام قد وارد میدان شده است و شبکه‌ها و سایت‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار ورود زائرین به خاک عراق برای اربعین به سه میلیون نفر رسیده است.

وی در پایان تصریح کرد: استاندار جدید قم نسبت به هویت شهر، حفظ عفت عمومی و حجاب بسیار تاکید دارد که امیدواریم با کمک مردم به وضعیت مطلوبی در این عرصه برسیم.

خبرنگار: نجمه وفایی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر