افتتاح ۱۱ طرح آبفا به مناسبت هفته دولت در قم

.

سپهر اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از افتتاح و کلنگ زنی ۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۲۰۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت خبر داد.

مهندس حسن بختیاری ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: هفته دولت فرصت مناسبی است برای تبیین فعالیت‌هایی که به منظور خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم صورت گرفته است.

وی در همین راستا از احداث مخزن ذخیره روستای جریک آغاج و حفر یک حلقه چاه برای این روستا خبر داد و گفت: احداث این پروژه‌ها با هدف رفع مشکل کمبود آب در این روستا با اعتباری بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به حفر یک حلقه چاه عمیق در قمرود، اظهار کرد: این چاه نیز به منظور رفع مشکل کم‌آبی در این روستا با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال حفر و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

وی اصلاح و توسعه شبکه آب چهار روستای طایقان، خلج آباد، جنداب و خدیجه خاتون را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و یادآور شد: به منظور پایداری آب در شبکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال جدید برای این روستاها احداث و ۳ هزار و ۵۰۰ متر از شبکه آب داخلی این روستاها با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اصلاح و بهسازی شد.

بختیاری همچنین از اصلاح خط انتقال چشمه کهندان و اصلاح خط انتقال روستای قشلاق البرز به طول هزار و ۷۵۰ متر با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال خبر داد و گفت: شبکه آبرسانی روستای قشلاق البرز نیز به طول هزار  ۳۰۰ متر با اعتباری نزدیک به ۱۳میلیارد ریال اصلاح و بازسازی شد.

وی با اشاره به حفر و تجهیز یک حلقه چاه و احداث خط انتقال روستای طینوج با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال، عنوان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها مشکل کمبود آب در این روستا به طور کامل برطرف شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین به توسعه بیش از هزار متر از شبکه آب شهری قم اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با هدف جلوگیری از هدر رفت آب و بهبود وضعیت آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال به انجام رسیده است.

وی کلنگ زنی مخزن ذخیره ۵۰۰ مترمکعبی و خط انتقال روستای رستگان را از دیگر پروژه‌های هفته دولت اعلام کرد که قرار است با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال تا پایان سال آینده احداث شود.

بختیاری در پایان از کلنگ زنی خط انتقال فاضلاب پردیسان و رینگ شرقی قم به طول ۲۱ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: این پروژه به منظور دفع بهداشتی فاضلاب پردیسان و پروژه‌های طرح ملی مسکن با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر