بیمه رایگان برای دهک‌های درآمدی اول تا پنجم

سپهر اقتصاد-مدیرکل بیمه سلامت استان قم، گفت: پنج دهک اول بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، عباس فتحی، مدیرکل بیمه سلامت استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در طرح بیمه رایگان ۵ دهک درآمدی اول به طور رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند و بقیه‌ دهک‌ها به جز دهک دهم از تخفیف به ترتیب از تخفیف ۸۰ تا ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه حق بیمه دهک دهم درآمدی به طور ۱۰۰ درصدی گرفته می شود و شامل تخفیف نخواهد شد، افزود: حق بیمه کامل امسال حدود یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

فتحی تصریح کرد: این طرح مربوط به صندوق ایرانیان است که امسال برای افزایش خدمات دهی، در صندوق بیمه سلامت همگانی ادغام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir از وضعیت بیمه خود اطلاع پیدا کنند که اگر تحت پوشش نبودند می‌توانند در همین سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: راه دیگر برای دسترسی به این سامانه استفاده از کد دستوری ستاره ۱۶۶۶ مربع است که مردم می‌توانند از وضعیت بیمه‌ای خود اطلاع پیدا کنند.

فتحی تصریح کرد: این طرح بر مبنای قانون بودجه امسال برنامه ریزی شده که تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ معتبر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در ادامه به اقدامات دولت سیزدهم در حوزه‌ درمان هم اشاره کرد و گفت: در استان قم حدود ۶۱۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار دارند که حدود ۲۰۰ هزار نفر جزء پنج دهک اول هستند که به صورت رایگان بیمه شده اند.

وی اجرای طرح پزشک خانواده را هم از دیگر برنامه‌های پیش رو اعلام کرد و گفت: در استان ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند که به زودی این طرح در طرح سلامت خانواده ادغام و گسترش می‌یابد.

فتحی افزود: برنامه نسخه نویسی الکترونیک از ۱۰ درصد در ابتدای دولت به ۹۸ درصد رسیده که در استان قم به صورت صد درصد تکمیل شده است.

خبرنگار: نجمه وفایی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر