«پهنه صنعتی نیزار» نیازمند یک مدیریت واحد است

سپهر اقتصاد ـ استاندار قم، با بیان اینکه مدیریت واحد برای «پهنه صنعتی نیزار» الزامی و ضروری است؛ گفت: مهم‌ترین مشکل «پهنه صنعتی نیزار»، نداشتن یک مدیریت واحد در این منطقه صنعتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه  حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پهنه صنعتی نیزار از سال‌های قبل جمع‌بندی خوبی انجام شده‌است که این منطقه شرایط و ویژگی‌های لازم را برای استقرار واحدهای بزرگ‌تر صنعتی؛ به واسطه دسترسی به خطوط اصلی برق، گاز و آب دارد.

وی اضافه کرد: در این مدت به هر واحد به صورت مستقل زیرساخت داده اند که این امر در درازمدت این منطقه صنعتی را دچار مشکل می کند، از این‌رو نیازمند «یک مدیریت واحد» در منطقه مذکور هستیم.

وی ادامه داد: به همین علت بنا شد که ظرف یک ماه آینده یک نشست برای تصمیم‌گیری برای مدیریت واحد این منطقه صنعتی با حضور صاحبان واحدهای صنعتی این منطقه برگزار شود که یا به صورت خصوصی و یا به صورت دولتی مدیریت واحد این منطقه را بر عهده بگیرند.

شاهچراغی با بیان اینکه اگر مشکل مدیریت واحد این منطقه حل شود، مشکل خاص دیگری در این منطقه نیست، گفت: الحمدالله مسایل کارگری واحدهای صنعتی این منطقه بر اساس گزارش ارایه شده، وضعیت خوبی دارند و خدمات خوبی را ارایه می دهند و از چند واحد صنعتی که بازدید کردیم، واحدهای پویا و فعالی هستند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های این منطقه همچون برق، آب و گاز  به خوبی انجام شده است، اظهار داشت: مشکلی برای سرمایه گذاری در این منطقه نداریم و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه صنعتی دعوت به عمل می آوریم.

وی در بخش دیگر سخنان خود، در رابطه با تامین برق تصریح کرد: این امر به صورت ملی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به گرم شدن هوا؛ اولویت نخست، مصرف خانگی است تا مردم در محل زندگی خود مشکل برق نداشته باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه کار خوبی امسال در این دولت، در زمینه جدول‌بندی و زمان‌بندی انجام شده است؛ افزود: در گذشته مشکلی که صنعتگران داشتند، قطع برق بدون اطلاع قبلی بود که الان در این زمینه جدول‌بندی صورت گرفته است و صنایع تقیسم بندی شده اند.

وی در رابطه با تامین سرمایه تعدادی از واحدهای صنعتی این منطقه گفت: امروز با حضور یکی از بانک های عامل (بانک ملی ایران) توافق هایی صورت گرفت که ان شاءالله مشکلات مرتبط در این زمینه نیز حل می شود.

                                                           

امکان‌سنجی مدیریت یکپارچه «پهنه صنعتی نیزار» ظرف یک ماه آینده بررسی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم نیز در حاشیه برگزاری این کارگروه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ سال پیش این منطقه به عنوان «پهنه صنعتی نیزار» تعریف و قرار شد با توجه به زیرساخت هایی خوبی همچون برق، آب و گاز که از این منطقه عبور کرده است، برای واحدهای صنعتی بزرگ، واگذاری به صورت مجزا صورت بگیرد.

روح الله ابراهیمی خاطرنشان کرد: در سال های گذشته این اتفاق روی داد و ۹۰ هکتار در قالب شهرک صنعتی غیردولتی «پارس گستر نیزار» واگذار و بقیه واگذاری ها به صورت متفرقه انجام شد.

وی با اشاره به درخواست استاندار قم در رابطه با برنامه ریزی برای «یک مدیریت واحد» در این منطقه صنعتی گفت: بر اساس دستور استاندار بنا شد که در این زمینه، یک بررسی دوباره انجام و امکان‌سنجی مدیریت یکپارچه این منطقه صنعتی ظرف یک ماه آینده بررسی و نتیجه آن به استانداری اعلام شود.

بر اساس این گزارش، استاندار قم در بازدید از «پهنه صنعتی نیزار» از شرکت های فولاد غرب آسیا، تعاونی سریر صنعت پایتخت و آریا ریس مهستان قم بازدید و با مسئولان این شرکت ها گفت وگو کرد.

همچنین در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم که در سالن اجتماعات شرکت فولاد غرب آسیا در «پهنه صنعتی نیزار»، برگزار شد، تعدادی از صاحبان و مدیران واحدهای صنعتی این منطقه؛ مسایل، مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را بیان کردند و نیز تعدادی از مدیران حاضر در جلسه در رابطه با اقدام های انجام شده و مسایل مرتبط با این منطقه صنعتی توضیحاتی را ارایه دادند.

«پهنه صنعتی نیزار» در بخش سلفچگان استان قم قرار دارد.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
برچسب ها

مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر