پیگیر احداث شهرک صنایع‌دستی در قم هستیم

سپهر اقتصاد-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: به منظور ارتقای حوزه صنایع‌دستی در استان قم، به دنبال احداث شهرک صنایع‌دستی در این استان هستیم.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم،  علیرضا ارجمندی با بیان این مطلب اظهار کرد: در حوزه صنایع‌دستی به دنبال این هستیم که شهرک صنایع‌دستی استان قم شکل بگیرد و در همین راستا سال گذشته ۴۰ زمین را در شهرک ثامن واگذار کردیم و روند واگذای زمین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم یادآور شد: صنایع‌دستی استان قم دارای قدمتی طولانی است و در این استان هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند که لازم است شرایط مساعد برای تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی در استان فراهم شود.

او با بیان این که قم شهر ملی انگشتر است، یادآور شد: انگشترهای زیبایی در قم تولید می شود اما محصولات صنایع‌دستی این استان محدود به انگشتر نیست بلکه در این استان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی وجود دارد که مورد استقبال بازارهای داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان نیازمند حمایت هستند چرا که برخی از آن‌ها از جمله انگشتر و فرش دستباف شهرت جهانی دارند.

او یادآور شد: احداث شهرک صنایع‌دستی در قم می‌تواند باعث رونق و توسعه صنایع‌دستی در این استان شود و خوشخبتانه در این باره شاهد حمایت‌های خوبی مسئولان ملی و استانی از جمله استاندار قم هستیم.

خبرنگار: سید علی رضا فقاهتی
مطالب مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
ارسال نظر